Senaste nytt

SAS och Mikkeller i samarbete

gdaily

Medlem
Förresten, jag planerar att spara min RAS1 och ev RAS2 i minst 10 år (om jag lyckas), Ska den förvaras liggande eller stående?
 
Ping @SFC här är slutresultatet, lämnade in printarna i fredags eftermiddag och de va klara idag. Ramarna är 70x100cm med aluminumram och passepartout som fyller ut resten av ramen då printen var 48x75cm.
12823082_10153731158057013_2138777459_o.jpg

Tack @PeteLaw för ett grymt bra event! Dom här tavlorna ska fylla upp mina tomma väggar här hemma nu!
 

PJKSW

Medlem
Förresten, jag planerar att spara min RAS1 och ev RAS2 i minst 10 år (om jag lyckas), Ska den förvaras liggande eller stående?
Stående, men tänk på att de ska vara mörkt och svalt. Är det kapsyl så ska det vara torrt så det inte rostar. Lycka till!
 

PJKSW

Medlem
Min får inte plats ståendes, får ligga i vinkylen för tillfället....
Är det kork eller kapsyl? Kork ska ligga likt vin och champagne, men kapsyl gärna stå. Ska man lagra ett år eller två spelar det ingen roll men tio år så gärna stå. Det lärde tvistar dock om denna fråga ska jag tillägga.
 
Är det kork eller kapsyl? Kork ska ligga likt vin och champagne, men kapsyl gärna stå. Ska man lagra ett år eller två spelar det ingen roll men tio år så gärna stå. Det lärde tvistar dock om denna fråga ska jag tillägga.
Kork på flaskan därför jag tänkte den borde ligga ner. Dock lär den gå åt om någon månad eller två säkert.
 

Layzedad

Medlem
Kork på flaskan därför jag tänkte den borde ligga ner. Dock lär den gå åt om någon månad eller två säkert.
Som @PJKSW skriver så är detta omdebatterat. Jag har valt att göra som Jens Skrubbe på Pressklubben och Stene Isacsson på Akkurat och låter flaskorna stå upp oavsett kork/kapsyl, det minskar ytan som får kontakt med syre, minskar kontakt med korken och därmed risk för korkskador och du får eventuellt sediment i botten. Innan dess lyckades jag med det trista att få en Love Child no3 korkskadad på 1 år i kylen :(
 
Som @PJKSW skriver så är detta omdebatterat. Jag har valt att göra som Jens Skrubbe på Pressklubben och Stene Isacsson på Akkurat och låter flaskorna stå upp oavsett kork/kapsyl, det minskar ytan som får kontakt med syre, minskar kontakt med korken och därmed risk för korkskador och du får eventuellt sediment i botten. Innan dess lyckades jag med det trista att få en Love Child no3 korkskadad på 1 år i kylen :(
Så nu står den upp i kylen!
 

flum

Medlem
Som @PJKSW skriver så är detta omdebatterat. Jag har valt att göra som Jens Skrubbe på Pressklubben och Stene Isacsson på Akkurat och låter flaskorna stå upp oavsett kork/kapsyl, det minskar ytan som får kontakt med syre, minskar kontakt med korken och därmed risk för korkskador och du får eventuellt sediment i botten. Innan dess lyckades jag med det trista att få en Love Child no3 korkskadad på 1 år i kylen :(
hmm, om det ska bli bättre med lagring borde väl ökad yta mot syret vara att föredra. Dessutom borde väl risken för korkskador minska om korken är i kontakt med vätskan.
 
Toppen