SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Just det där är alltid svårt att veta. Jag brukar utgå ifrån att om jag kan skriva EBB/S/G så gör jag det, annars bara siffrorna.

k03kap skrev:Jag har en fråga. När man via SAS bokar på hotels.com och ska skriva sitt eurobonusnr skriver man med EBBXXXXXXXXX eller bara siffrorna? Jag är helt nyfödd inom poänghunting och jag kan inte läsa mig till svar på varelse hotels.com eller SAS.Klicka för att utvidga...

Det går väl inte att skriva EBB/EBS etc utan bara de 9 siffrorna.. (på sas/hotels.com)

SAS har en kampanj med Hotels.com att man får dubbla poäng. Men jag jämförde priserna på SAS hemsida och hotels och det skilde lite åt.

Man kunde även inte applicera hotels.com extra rabattkod hos Sas.

Är det någon som testat att ringa in och bokat via kundtjänsten så att ni har fått hotels.com priserna men med SAS dubbla poängintjäning?

Det är konstigt att SAS Hotels.com och det vanliga Hotels.com har olika priser då de har prisgaranti...

Kan man anta att de poäng som syns vid bokning är grundpoängen? Eller visas det dubbelt redan där?

Jag tänker att om det står t.ex 852 så får man det x2 eller är det redan en dubblad summa?

Aldrig använt denna tjänst innan.

squeezen skrev:Kan man anta att de poäng som syns vid bokning är grundpoängen? Eller visas det dubbelt redan där?Jag tänker att om det står t.ex 852 så får man det x2 eller är det redan en dubblad summa?Aldrig använt denna tjänst innan.Klicka för att utvidga...

Det är det dubbla som syns. Vanligtvis är det 0,2 EB-poäng/spenderad krona.

Poäng-beloppet du ser är väl 40% av priset?

Nån som vet när poängen kommer in på sas för boende via Hotels.com, kan man räkna 8 veckor från bokningen eller ska man räkna 8 veckor från boendet?(Jag har betalt vid bokningstillfället och det är ej återbetalningsbart). Bokade i Dec på ett boende i Maj...

bachelor skrev:Nån som vet när poängen kommer in på sas för boende via Hotels.com, kan man räkna 8 veckor från bokningen eller ska man räkna 8 veckor från boendet?(Jag har betalt vid bokningstillfället och det är ej återbetalningsbart). Bokade i Dec på ett boende i Maj...Klicka för att utvidga...
4-6 veckor EFTER du har checkat ut.

SAS skrev:Your points will show up in your account 4-6 weeks after hotel check outKlicka för att utvidga...
Hotels.com | SAS

Jag bokade hotell på hotels.com för någon månad sen utan att använda denna kampanj på SAS. Går det att få ta del av dessa extrapoäng i efterhand tror ni?

HammertimeLH44 skrev:Jag bokade hotell på hotels.com för någon månad sen utan att använda denna kampanj på SAS. Går det att få ta del av dessa extrapoäng i efterhand tror ni?Klicka för att utvidga...
Ja om du bokar av och bokar på nytt

HammertimeLH44 skrev:Jag bokade hotell på hotels.com för någon månad sen utan att använda denna kampanj på SAS. Går det att få ta del av dessa extrapoäng i efterhand tror ni?Klicka för att utvidga...
Du får mer valuta av Hotels.com eget rewardsprogram än ifall du skulle välja EB-poäng istället.

Hur ser det ut på SAS kontot när poängen kommer in? Det står något att det gäller hotell? Jag har inte fått för en stay i Januari, men har massa poster SAS shopping men förutsätter att hotel points ska synas tidigt?

squeezen skrev:Hur ser det ut på SAS kontot när poängen kommer in? Det står något att det gäller hotell? Jag har inte fått för en stay i Januari, men har massa poster SAS shopping men förutsätter att hotel points ska synas tidigt?Klicka för att utvidga...
Eurobonus-Hotel Stay står det på de jag gjorde hösten 2016.

Märkligt att så många fått vänta länge på poängen. Jag har bokat hotell ett flertal gånger och alltid fått poängen inom 7-10 dagar, förutom min allra första gång då det tog 3 veckor.

fortfarande inte fått poäng för en stay i Januari.

Ringde det nummer står uppe i högerhörnet på SAS - erbjudanden och rabatter på hotellbokning. Mer än hundratusentals hotell över hela världen

Personen verkade jobba på vanliga hotels.com och fattade ingenting och bad mig ringa numret till SAS, jag sade att detta nummer stod via sas versionen av hotels.com. En oändling slinga av vidare-skickningar och nya tel nummer gjorde att jag inte pallade mer.

Mailade Diamant supporten som svarade:

Hej Squeezen

Trevligt att höra från dig.

Om du bokar en eller flera hotellnätter genom vårt sammarbete med Hotels.com så tjänar du poäng ca. 6 veckor efter att du har bott på hotellet, forutsatt att du uppgav ditt EuroBonus nummer när du bokade.

Det är inte möjligt att registrera saknade poäng för dessa bokningar på efterhand.

Jag är ledsen om vi inte uppfyllde dina förväntningar den här gången men jag hoppas att vi kan göra det nästa gång.

Vill passa på och önska dig en bra dag.

Haha, ganska patetiskt svar. Jag svarade och bad dem återkomma med lösning istället...

Är det någon som har erfarenhet av att boka hotellnätter under en kampanj och senare göra en ändring på bokningen (till exempel byta datum)? Får man fortfarande kampanjpoängen då?

Man måste vara extremt noggrann i namnet så¨väl förnamn som efternamn i bokningen måste matcha eurobonus profilen exakt - inkl. ev. mellanslag eller bindetecken.

Eurobonuskoden ska skrivas med prefix EB*111111111 dvs t.ex. EBG före

Då kommer det att funka.

De gånger jag inte fått poäng har jag av misstag inte haft mellanslag mellan förnamn och mellannamn eller råkat stava fel.

Back