Senaste nytt

SAS och Hotels.com i samarbete - poängintjäning?

Snabb fråga till er mer erfarna än vad jag är. Jag ser att det finns 3 olika reward-program vid bokning av hotell på hotels.com. (man kan säkert boka via Coop dessutom?)

Jag undrar därför vad maximal intjäning är enligt er?

Säg att jag bokar hotell för 28.000kr för 10 nätter.

Samlar man 10 nätter så får man en bonusnatt gratis via hotels.com. Då får man inte använda någon rabattkod. Jag har provat och fick ett mejl att jag inte får någon bonusnatt pga detta.

Jag har också en rabattkod via Benify. AFFBENQ119 för er som vill nyttja. Där jag kan få 10% avdrag.

Man kan också boka via sas men då gå miste om rabattkod / bonusnatt. Då får man istället extrapoäng. Där får man 20 extrapoäng/100kr.

Så vad hade ni på bc valt?

Om du kan få 10% rabatt direkt i cash, så motsvarar det ungefär 2 800 kr. För de pengarna kan du boka en extra natt var som helst, eller göra något annat. Får du 20 poäng/100 kr via sas blir det 5 600 poäng, som i min värld är värda ca: 560 kr.

Så jag skulle ta 10% rabatt på priset.

Om du kan få 10% rabatt direkt i cash, så motsvarar det ungefär 2 800 kr. För de pengarna kan du boka en extra natt var som helst, eller göra något annat. Får du 20 poäng/100 kr via sas blir det 5 600 poäng, som i min värld är värda ca: 560 kr.

Tack för snabbt svar! Det lutade lite åt det. Ville stämma av så jag inte missat något. Då blir det fortsatt prisavdrag så länge hotellet inte är exkluderat. En hel drös med hotell som exkluderats. Bland annat Corinthia hotels som jag tänkte boka.

Bonusnatt är näst bäst antar jag så det får bli det isf.

Definitivt!

• Gilla
Reactions: A87
Man klickar på "Använd kupong eller Hotels.com® Rewards" längst ned i högra kolumnen, men när jag testar AFFBENQ119 får jag:
upload_2020-2-16_9-20-12.png

• Gilla
Man klickar på "Använd kupong eller Hotels.com® Rewards" längst ned i högra kolumnen, men när jag testar AFFBENQ119 får jag:
Visa bifogad bild 106403

Jag har för mig att det är så det brukar fungera. När jag har använt koder tidigare så har man alltid varit tvungen att gå till den sida man vill handla på via en länk i Benify erbjudandet. Det gör ju att du bara kan använda dessa erbjudanden om din arbetsgivare, eller vem det nu är, har ett avtal med just Benify. Det är ju inte konstigt. Det är ju det som är tanken, eftersom det är en förmånsportal tillhandahållen av t ex en arbetsgivare.

• Gilla
Tack för snabbt svar! Det lutade lite åt det. Ville stämma av så jag inte missat något. Då blir det fortsatt prisavdrag så länge hotellet inte är exkluderat. En hel drös med hotell som exkluderats. Bland annat Corinthia hotels som jag tänkte boka.

Bonusnatt är näst bäst antar jag så det får bli det isf.
Du kan även gå via refunder o få 2,5% cashback samtidigt som du samlar nätter på hotels. Jag brukar köra den varianten.

Aldrig använt refunder, men det betyder att man de facto får 12,5% rabatt?
Japp, funkar smidigt, jag kör också på det. Dock är ju frågan om fri natt verkligen är värt hela 10%, med tanke på vissa avdrag kring skatter som görs och minskad flexibilitet rent generellt (måste köpa för viss summa inom viss tid). Men värderar det totalt som mer än 10% i alla fall.

Toppen