Jag har ännu inte fått några poäng för en långhelg i London 8-11/12, vare sig från hotellet (Radisson Vanderbilt) eller Hotels.comÄr det bara att vänta vidare och se om de dyker upp, eller vilka alternativ har jag?
Jag har bara testat detta en gång. Jag fyllde i prefixet (EBB/EBS/EBG/EBD) följt av numret, utan mellanslag. Det tog drygt en månad (40 dagar) innan poängen kom in på kontot. Registrerat på incheckningsdatumet.
Nope, står under efterregisteringsinstruktionerna att det inte går
"Make sure to enter the eurobonusnumber correct when booking"
Doh...
Precis. "Retroactive registration of EuroBonus points is not possible for hotel bookings made through SAS websites powered by hotels.com. Please ensure you fill in your EuroBonus number correctly."?
hotels.flysas.com Regler och villkor
[...]
•Dina SAS EuroBonus-poäng kommer synas på ditt konto 3-6 veckor efter att du har checkat ut från hotellet.
•Det är inte möjligt att retroaktivt registrera SAS EuroBonus-poäng på hotellbokningar gjord på en SAS-sajt via hotels.com. Kontrollera att du fyllt i ditt EuroBonus-nummer korrekt.
[...]
Förvisso, men man kan tycka att detta inte handlar om att registrera retroaktivt, utan om få Eurobonus att leverera de utlovade poängen till oss som faktiskt fyllt i korrekt EB-nummer i bokningen?