Senaste nytt

SAS och Etihad Airways inleder samarbete

Jacob

Medlem
Även Aten är nu med som codesharedestination.

Stockholm-Aten och København-Aten går att flyg med SAS på en Etihad-biljett och Aten-Abu Dhabi med Etihad på en SAS-biljett.
 

Dr. Miles

Expert
Första försäljningsdagen för det nya samarbetet blir den 8 december 2014 med första resdag måndag 19 januari 2015.
Det verkar som att dessa codeshare flygningar är inte uppladdade i systemet än.
T ex denna Etihad Airways deal till Beijing tillåter routing via Aten men det säljs fortfarande som SAS flygning.

http://www.businessclass.se/forum/t...etihad-airways-12-200-sek-inkl-skatter.16617/

Screenshot20141209_1.png
 

Magino

Medlem
Vad har hänt med detta? Codesharen har ju varit igång sedan 19 januari men hittar ingen uppdatering om vad "Avtalet inkluderar även flygbolagens lojalitetsprogram som kommer erbjuda särskilda fördelar för sina medlemmar" innebär eller hur många poäng man tjänar. Skulle gärna önska lite uppföljning i denna frågan, kanske @Jacob kan höra med sina kontakter på SAS.
 

Jonas C

Medlem
I höstas annonserade SAS ett samarbete med Etihad, där fler detaljer skulle komma i December. Det är nu Februari och ännu är det knäpptyst. Har planerna lagts på is, eller vad är det som händer egentligen?
 

Magino

Medlem
code-share går att boka och de startade den 19 januari, eller där omkring. Men vad bonusprogrammen skulle ge varandra och vad poängintjäning skulle bli kunde de inte svara på när jag ringde för någon vecka sedan. Inte för att jag förväntade mig att kundtjänst skulle veta det. Han jag pratade med försökte ändå leta upp den informationen de hade och efter 10 min så kom han tillbaka. Det enda han och hans kollegor kunde hitta var ett mail de hade fått om att det skulle komma i framtiden. plingade Jacob om detta i en annan tråd, för att se om han kunde höra efter via sina kontakter. Men har inte fått något svar i den tråden
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Hos Etihad Airways Etihad Guest verkar det som att man kan tjäna Etihad Guest miles så länge flighten har EY flightnummer, även med codeshare (inkl. SAS opererade flygningar).

Screenshot20150504_04.png


Etihad Guest skrev:
Etihad Guest members

Earn miles when flying on the Etihad Airways code of our codeshare flights. Just provide your Etihad Guest number when booking on any of these flights.
Our airline partners
 
Toppen