Senaste nytt

SAS och boka sittplats

ulagun

Medlem
Kan inte hitta något om detta i tidigare inlägg.
Är EBG (for life) hustrun silver.
Bokade nyss resa slutet av juli till SKG, eco ut plus hem.
Skulle boka sittplats och fann till min förvåning att det skulle kosta 269kr per plats både ut i Eco samt hem i Plus.
Vår senaste resa slutet av juni inga problem boka 11A + C som vanligt utan kostnad.

Frågan är detta något nytt påfund från SAS som jag missat?
Ha det inte varit tidigare att EBG innebar platsbokning utan avgift.
OK avgift i ECo kan jag till nöds acceptera men inte i Plus.

Kan inte hitta något om detta i tidigare inlägg.
Är EBG (for life) hustrun silver.
Bokade nyss resa slutet av juli till SKG, eco ut plus hem.
Skulle boka sittplats och fann till min förvåning att det skulle kosta 269kr per plats både ut i Eco samt hem i Plus.
Vår senaste resa slutet av juni inga problem boka 11A + C som vanligt utan kostnad.

Frågan är detta något nytt påfund från SAS som jag missat?
Ha det inte varit tidigare att EBG innebar platsbokning utan avgift.
OK avgift i ECo kan jag till nöds acceptera men inte i Plus.

Du har gratis sittplats val som guldmedlem både i Plus och Go.

Kontrollera så att din guldstatus ligger inne i bokningen. Inte frun som gjort bokningen? Prova annars att välja sittplats i SAS appen.

Annars ring kundtjänst :)

Jag bokade som EBD precis platser CPH-CDG i Go. Priser kom upp när jag valde plats. Gick man sedan vidare så bokades platserna, men man kom aldrig till betalningsrutinen. Så det fungerar nog, men lite lurigt att priserna visas.

Detta verkar vara ytterligare ett strul relaterat till nya sidan. Har aldrig varit något problem förut men tidigare i veckan när jag skulle dona med en resa till paris så stötte jag på pengakrav som EBD.

Du har gratis sittplats val som guldmedlem både i Plus och Go.

Kontrollera så att din guldstatus ligger inne i bokningen. Inte frun som gjort bokningen? Prova annars att välja sittplats i SAS appen.

Annars ring kundtjänst :)
Tack för tipset.

Kollade bokningen och mitt EBG var borta av någon anledning.
Bokade som inloggad och bådas EB fanns med när vi bokade resan.

Nåväl la in EB: n så hela seating mappen blev vackert grön och våra favoritsäten i Go 11A och C var lediga:)

Hur är det med sittplatsbokning på bonusresa i Premium/F-klass efter 1/10? Är EBG.
Av det jag kan läsa mig ska det ingå men får upp 99kr/säte, så löser jag tokigt eller är det SK IT som är igång igen?

Tack för tipset.

Kollade bokningen och mitt EBG var borta av någon anledning.
Bokade som inloggad och bådas EB fanns med när vi bokade resan.

Nåväl la in EB: n så hela seating mappen blev vackert grön och våra favoritsäten i Go 11A och C var lediga:)
Föredrar ni att ha en mittsätesryttare mellan er när ni reser?

Hur är det med sittplatsbokning på bonusresa i Premium/F-klass efter 1/10? Är EBG.
Av det jag kan läsa mig ska det ingå men får upp 99kr/säte, så löser jag tokigt eller är det SK IT som är igång igen?

Jag är EBG och har en bonusflight i december i SAS Premium. Väljer sittplatser gratis :)

Killgissar att det varit en del strul i samband med övergången till nya hemsidan, är EBG och har tidigare i år kunnat välja gratis utan problem men i går tog det stopp. Ringde in till kundtjänst och de bokade plats åt mig och när jag testade efteråt så funkade det utan bekymmer. Så ring in är mitt tips

Toppen