Senaste nytt

SAS och Alaska Airlines på samma biljett

Och om man bokar Business med SAS verkar man hamna i ekonomi med UA och AC men det står inget om Alaska - är det korrekt antaget att det gäller samma här?
Jag bokade via SAS.SE från Köpenhamn till Portland via San Fransisco med SAS och sen Portland med Alaska. Bokat business class hos SAS - det blev first med Alaska på planet från San Fransisco till Portland/retur.

Jag bokade via SAS.SE från Köpenhamn till Portland via San Fransisco med SAS och sen Portland med Alaska. Bokat business class hos SAS - det blev first med Alaska på planet från San Fransisco till Portland/retur.

Samma sak för mig när jag bokat business ARN-LAS med SAS. Alaska First Class från SFO till Vegas. Uppskattade dessutom Alaskas produkt väldigt mycket!

Inga eb poäng och inte heller några status förmåner. Nu har man ju inte längre lounge SOM EBG i USA inrikes, så skillnaden där är mindre än tidigare. Och de flesta andra förmånerna får man väl genom att man flyger first.

Reser med Alaska från SAN i klass I och vidare med SAS från SFO i klass J. På SFO har jag väl loungetillgång men hur är det med SAN?

Toppen