Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

I SAS-appen står det nu för mig att "Standard Wifi is free for Eurobonus members" inför en resa med A330. Kan någon som nyligen flugit longhaul bekräfta vad som gäller för Wifi på dessa nu? Är det gratis för Eurobonus-medlemmar eller behöver man fortfarande betala om man inte har status?
På A330 ska det väl inte ingå alls eftersom systemet antalgigen är för gammalt och långsamt för det? På 350 ingår chattappar, vilka det nu är, och på A320 (inkl LR) så ingår wifi oavsett vilket system som används.

Ja, precis vad jag menade. 3 har en lustig definition av storkunder. Det var absolut inget stort bolag, och ingen av de andra telebolagen tyckte det heller.

Vill minnas att säljaren också sa typ "3 har precis börjat med storkunder, så vi är jätteglada att vara med i affären" då för 8 år sedan så även det ler jag lite igenkännande åt när nu sas är "första storkund." Luktar lite säljknep!
Storkund är väl också en definitionsfråga, får väl sättas i perspektiv till de andra kunderna.

Vad gäller Telia och storkunder så har de egna abonnemang osv, där är det en skillnad på att vara storkund och "vanlig". Exakt hur många abonnemang som krävs varierar så klart, men engagemanget ska vara stort. Bör vara liknande hos Telenor också, de fokuserar också väldigt mycket på företagskunder.

Screenshot 2026-04-08 at 22.08.50.png

Så här står det på Mitt3 nu, vi kan alltså utgå från att det kommer fungera fortsatt även efter 2026 för Tre-kunder. Det är nog bara ett annorlunda sätt att formulera sig de har valt på hemsidan.

Toppen