Senaste nytt

SAS - Nytt high speed WiFi från Starlink 2025

Lite lustigt när man får upp 3WiFi när man boardat trots att ens plan inte ska ha Starlink än. När man loggar in visar det sig mycket riktigt att det är EI-SID bredvid man kopplat upp sig via.

a6ee2edcea378d517d45af0b4fb2e446.jpg

Uppdatering :)

Om jag förstått rätt har nu installationerna i Stavanger avslutats och installationerna ska fortsätta i Köpenhamn. Det medför tyvärr att det blir mycket svårt att följa då det är så många fler maskiner som står i Köpenhamn över natten/är på kortare underhåll.

Jag fortsätter efter bästa förmåga hålla utkik efter nya Starlink antenner :)

Uppdatering :)

Om jag förstått rätt har nu installationerna i Stavanger avslutats och installationerna ska fortsätta i Köpenhamn. Det medför tyvärr att det blir mycket svårt att följa då det är så många fler maskiner som står i Köpenhamn över natten/är på kortare underhåll.

Jag fortsätter efter bästa förmåga hålla utkik efter nya Starlink antenner :)
Är inte en positiv effekt att man kanske installerar dem snabbare, eller med mindre störning på trafiken när man slipper slunga planen via Stavanger?

Last edited:
Är inte en positiv effekt att man kanske installerar dem snabbare, eller med mindre störning på trafiken när man slipper slunga planen via Stavanger?

Jo absolut det borde göra processen enklare :)

Återstår att se när de pausar installationerna för sommaren/semestertider.

"Gammaldags" WiFi på CPH-ARN idag men dra på trissor, det gick ändå att logga på!

Kul att SAS inte hade inställningen "inte lönt att anpassa för gamla utrustningenför den är ju snart utfasad" som trumpetas här!

Screenshot_2026-06-02-09-31-59-07_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Toppen