Med rabattkoden blir det bara 54.000.Nåt fel är det nog. Provade hitta nåt från Sola till Stavanger centrum. Ett alternativ, hyrbil, kom upp för ca 60.000 kr....
Ladda ner Taxi Fix appen , fungerar utmärkt och man får Stavanger Taxibilar och man får eurobonuspoäng om man lägger in eurobonusnummer i appenNåt fel är det nog. Provade hitta nåt från Sola till Stavanger centrum. Ett alternativ, hyrbil, kom upp för ca 60.000 kr....
Två nollor mindre på priset, jämfört med SAS förslag på "transfer", knappt 600NOK får jag på en testbokning med appen. Jämfört med flygbussen är det inte så dyrt, men för 15 minuters resa och 14km blir man påmind om kostnadsläget på orten... Uber går att få under 500NOK iafLadda ner Taxi Fix appen , fungerar utmärkt och man får Stavanger Taxibilar och man får eurobonuspoäng om man lägger in eurobonusnummer i appen
OT-svar. Man tar buss 42 från flygplatsen och sedan byter man "middle of nowhere" till 2 eller 3 som går till city eller åker 42:an till Sola city och tar 7:an därifrån. Tidtabellerna och bytena är lagda så att man nästan misstänker att flygbussen har betalat mutor till lokalbussen.Två nollor mindre på priset, jämfört med SAS förslag på "transfer", knappt 600NOK får jag på en testbokning med appen. Jämfört med flygbussen är det inte så dyrt, men för 15 minuters resa och 14km blir man påmind om kostnadsläget på orten... Uber går att få under 500NOK iaf
Off-topic - men just prissättningen på resor från SVG till sentrum stör mig lite. Det borde gå att åka Kolumbus, tex buss 7, en zon för 46NOK bara man hittar ett sätt att ta sig mellan Sola flygplats och Sola by.
Det borde gå! Ta buss 42 från flygplatsen, åk två hållplatser till Tjora och byt till buss 2 mot Sentrum. Aldrig gjort det själv (jobbet pröjsar ändå) men det är vad Kolumbusappen säger, sök på "Flyplassvegen " i deras reseplanerare.Off-topic - men just prissättningen på resor från SVG till sentrum stör mig lite. Det borde gå att åka Kolumbus, tex buss 7, en zon för 46NOK bara man hittar ett sätt att ta sig mellan Sola flygplats och Sola by.
Det går att ta vanlig buss.Två nollor mindre på priset, jämfört med SAS förslag på "transfer", knappt 600NOK får jag på en testbokning med appen. Jämfört med flygbussen är det inte så dyrt, men för 15 minuters resa och 14km blir man påmind om kostnadsläget på orten... Uber går att få under 500NOK iaf
Off-topic - men just prissättningen på resor från SVG till sentrum stör mig lite. Det borde gå att åka Kolumbus, tex buss 7, en zon för 46NOK bara man hittar ett sätt att ta sig mellan Sola flygplats och Sola by.
Ok. Har du själv använt tjänsten?Rabattkod från SAS.se