Senaste nytt

SAS nyhet - Airport transfer!

Rabattkod från SAS.se

Screenshot_20241001_084754_Samsung Internet.jpg

Testade att beställa en bil från Lund till Kastrup. Får 11 förslag i prisintervallet €298,60-€1065,65

Nu avser de högsta priserna små bussar (14 personer) men uber tar 1950kr, bolt 1350kr och förbokad lokal taxi 1199kr. Blir svårt att sälja den här servicen ens för de 3 300kr som är lägsta pris, även om man får EB-poäng.

Ladda ner Taxi Fix appen , fungerar utmärkt och man får Stavanger Taxibilar och man får eurobonuspoäng om man lägger in eurobonusnummer i appen
Två nollor mindre på priset, jämfört med SAS förslag på "transfer", knappt 600NOK får jag på en testbokning med appen. Jämfört med flygbussen är det inte så dyrt, men för 15 minuters resa och 14km blir man påmind om kostnadsläget på orten... Uber går att få under 500NOK iaf

Off-topic - men just prissättningen på resor från SVG till sentrum stör mig lite. Det borde gå att åka Kolumbus, tex buss 7, en zon för 46NOK bara man hittar ett sätt att ta sig mellan Sola flygplats och Sola by.

Last edited:
Två nollor mindre på priset, jämfört med SAS förslag på "transfer", knappt 600NOK får jag på en testbokning med appen. Jämfört med flygbussen är det inte så dyrt, men för 15 minuters resa och 14km blir man påmind om kostnadsläget på orten... Uber går att få under 500NOK iaf

Off-topic - men just prissättningen på resor från SVG till sentrum stör mig lite. Det borde gå att åka Kolumbus, tex buss 7, en zon för 46NOK bara man hittar ett sätt att ta sig mellan Sola flygplats och Sola by.
OT-svar. Man tar buss 42 från flygplatsen och sedan byter man "middle of nowhere" till 2 eller 3 som går till city eller åker 42:an till Sola city och tar 7:an därifrån. Tidtabellerna och bytena är lagda så att man nästan misstänker att flygbussen har betalat mutor till lokalbussen.

Annars är taxifix bra. EB-poängen är på kontot samma dag som man åker, finns det någon annan partner som gör det så snabbt? 600 kronor till city, är man två som delar blir det inte värt att ta vanliga flygbussen.

Det borde gå! Ta buss 42 från flygplatsen, åk två hållplatser till Tjora och byt till buss 2 mot Sentrum. Aldrig gjort det själv (jobbet pröjsar ändå) men det är vad Kolumbusappen säger, sök på "Flyplassvegen " i deras reseplanerare.

Det går att ta vanlig buss.
Ibland när jag skall till Sandnes istället för Stavanger, och är trött på taxipriserna så tar jag buss 42 till lokalpris. Den avgår bredvid flygbussen på Sola och tar ca 40 min till Sandnes. Känner man för det kan man därifrån ta direkttåg till Stavanger på samma biljett.

Toppen