Senaste nytt

SAS nya uppdaterade uniformer!

Mycket produktplacering av DB. De försöker verkligen sälja in det samarbetet. (Crews väskor kanske har övergått till db?)

När jag tänker efter lite, så kan jag ju förstå SAS att det är ett symbolvärde för personalen att få något nytt, När man kliver in i något nytt som bolag med nya ägare o skyteam.

Men måste vara en stor kostnad att byta uniform på samtliga direkt? Förmodar att man inte blandar två uniformer?

När jag tänker efter lite, så kan jag ju förstå SAS att det är ett symbolvärde för personalen att få något nytt, När man kliver in i något nytt som bolag med nya ägare o skyteam.

Men måste vara en stor kostnad att byta uniform på samtliga direkt? Förmodar att man inte blandar två uniformer?
Självklart är det så.

Man vill så klart markera en nystart och boosta självförtroende och optimism. Få alla att känna att det är något nytt och fräscht på gång.

Och vad det gäller en stor kostnad, ja, kanske, men den har så klart varit budgeterad som en del i hela nystartsprojektet. Hela syftet med det arbete som gjorts det senaste 1,5 året har ju varit att nå den här punkten, att få en nystart så det är klart att man har haft en plan för detta redan från början. Inte exakt hur det skulle se ut, men att något ska göras och att det därför också krävs pengar till det.

Toppen