Senaste nytt

SAS nya ungdomsbiljett! :)

Tobbe.O

Medlem
SAS ungdomsbiljett har fått en uppfräschning :) Boka om dag och tid och betala enbart eventuell mellanskillnad i pris :)

Screenshot_20241022_052459_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20241022_052513_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20241022_052542_Samsung Internet.jpg

Boka här!

SAS ungdomsbiljett var början på mitt flyg och SAS intresse! :)

Även jag började flygintresset på SAS Ungdom. Superenkelt på den tiden att tjäna in Aegean guld med SAS ungdom som gav 100% intjäning i miles. Flög t ex ARN-LAX t/r när det begav sig, minns att jag betalade ca 2500 kr t/r med ungdomsbiljett.

Snyggt att de nu är om- och avbokningsbara.

Även jag började flygintresset på SAS Ungdom. Superenkelt på den tiden att tjäna in Aegean guld med SAS ungdom som gav 100% intjäning i miles. Flög t ex ARN-LAX t/r när det begav sig, minns att jag betalade ca 2500 kr t/r med ungdomsbiljett.

Snyggt att de nu är om- och avbokningsbara.
Om jag minns rätt fick jag min första bonusresa genom att flyga standby inrikes (som man köpte i automater på MMX/ARN). SAS hade en kampanj där man fick en gratis Europaresa om man skickade in 10 standby-boardingpass i kuvert till dem. Bonusresan bokades i poängtjänande bokningsklass så blev några extra poäng :)

Tror det alltid gått på samtliga flyg, men finns bara begränsat antal.
Skillnaden är att tidigare har det bara funnits en bokningsklass tillgänglig för ungdomar (ex. V på inrikes), nu kan man boka i samma bokningsklass som SAS Go Vuxen, dock med annan prissättning (inte alltid lägre än vanlig vuxenbiljett, vad jag sett än så länge), och ombokning utan avgift. Så man får vara observant om man vill hitta de "äkta" ungdomsbiljetterna nu.

Skillnaden är att tidigare har det bara funnits en bokningsklass tillgänglig för ungdomar (ex. V på inrikes), nu kan man boka i samma bokningsklass som SAS Go Vuxen, dock med annan prissättning (inte alltid lägre än vanlig vuxenbiljett, vad jag sett än så länge), och ombokning utan avgift. Så man får vara observant om man vill hitta de "äkta" ungdomsbiljetterna nu.
Precis så! Detta underlättar när det bara funnits ungdomsbiljett åt ett håll, nu kan man boka en t/r även om bara det är en ''ren ungdomsbiljett'' åt ena hållet istället för att betala fullpris/två enkelbiljetter.

Störigt att det inte går att boka ungdom i samma reservation som andra resenärer.

Det är väl för att rabatten inte ska sticka i ögonen på folk gissar jag.
Eller för att folk inte ska boka sina små barn som ungdom ... Exempel från CPH-ARN

Vuxen 1072
Barn 954
Ungdom 504

Störigt att det inte går att boka ungdom i samma reservation som andra resenärer.

Det är väl för att rabatten inte ska sticka i ögonen på folk gissar jag.
Eller för att folk inte ska boka sina små barn som ungdom ... Exempel från CPH-ARN

Vuxen 1072
Barn 954
Ungdom 504
Vill minnas att i början av 90-talet kunde man köpa 10 resors klippkort där man fick 10e resan gratis inrikes med Linjeflyg för 891kr. Kan ha fel om priset. Bodde i AGH och jobbade helg på ARN. Flög upp fredag efter lunch, jobbade 15:00-24:00. Sov i omklädningsrummet och körde 06:00-15:00 och 15:00-24:00 på lördagen. In i omklädningsrummet för att sedan köra 06:00-15:00 och eftermiddags flyget tillbaka till AGH. Det störande var att det inte gick buss mellan Ängelholm och Ängelholms flygplats, man var tvungen att åka till Helsingborg och sedan byta till Ängelholm

Toppen