Cristoffer Cedergren
Medlem
Vad menar du?För nu. Anko har redan varit användbar för sina tidigare chefer på AF/KL, men hur länge till.
Vad menar du?För nu. Anko har redan varit användbar för sina tidigare chefer på AF/KL, men hur länge till.
Anko has served his use, and the masters who brought him in have no further need for him.What do you mean?
Källa på detta?Anko has served his use, and the masters who brought him in have no further need for him.
SAS’s new masters will have their own favorites to put in.
The only questions are when and where Anko goes and under what circumstances he goes. [And at some point SAS will have problems and the investors will motivate the board to look for a fall guy, a new strategy and a new management team. Just the nature of business.]
It could still be that SAS turns out to be a northern version of Alitalia for AF-KL. 15 years ago, AF-KL acquired something like 25% of Alitalia. The key difference from the SAS situation is that SAS got to use US bankruptcy law in a more concentrated market environment while Alitalia never got around to US bankruptcy court. This kind of use of US bankruptcy court is now Anko’s “marketability” as an airline executive — maybe even more so than just operating an airline.
The most amusing appointment to the board is that Denmark put up the HR boss as its rep. Whether or not it was done merely to satisfy Danish labor unions, the appointment speaks to the Danish commitment to keep SAS as a jobs engine in Denmark.
Tolkar detta på två sätt. Hjälp mig att reda ut hur det gick till.Anko has served his use, and the masters who brought him in have no further need for him.
SAS’s new masters will have their own favorites to put in.
Anko has served his use, and the masters who brought him in have no further need for him.
SAS’s new masters will have their own favorites to put in.
The only questions are when and where Anko goes and under what circumstances he goes. [And at some point SAS will have problems and the investors will motivate the board to look for a fall guy, a new strategy and a new management team. Just the nature of business.]
It could still be that SAS turns out to be a northern version of Alitalia for AF-KL. 15 years ago, AF-KL acquired something like 25% of Alitalia. The key difference from the SAS situation is that SAS got to use US bankruptcy law in a more concentrated market environment while Alitalia never got around to US bankruptcy court. This kind of use of US bankruptcy court is now Anko’s “marketability” as an airline executive — maybe even more so than just operating an airline.
The most amusing appointment to the board is that Denmark put up the HR boss as its rep. Whether or not it was done merely to satisfy Danish labor unions, the appointment speaks to the Danish commitment to keep SAS as a jobs engine in Denmark.
Jag tror du har fel. Anko anställdes inte på SAS för att gå KLM/AF ärende. Däremot så är det väl troligt att han anställdes för sin efarenhet från Chapter 11. Hans uppdrag har säkert varit att i första hand rädda SAS. Det verkar han ju ha lyckats med nu.
Att rekonstruktionen nu är klar betyder ju att SAS mer eller mindre börjar från ett vitt papper och kan lägga upp nya planer och strategier. I det arbetet kommer ju AF/KLM att var med eftersom de nu är delägare och sitter i styrelsen. De behöver inte göra sig av med Anko för detta.
Däremot så skulle jag inte bli förvånad ifall Anko ändå slutar, men då beror det inte på att han utpekas som någon form av syndabock eller har gjort ett dåligt jobb. Nej, en sådan förändring skulle i så fall grunda sig i helt vanliga utvecklingssteg. Olika faser kräver olika typer av ledarskap.
Vad det gäller att man har en HR chef i styrelsen är väl faktiskt modernt och riktigt bra. En styrelse mår bäst av att ha medlemmar från olika kompetensområden, precis som nästan alla andra gruppkonstellationer. Och ja, en fördel kan eventuellt vara att man kanske har erfarenhet från facklig dialog, men inte enbart det. HR innebär så mycket mer.
Det senare: “De som anställde Anko van der Werf visste att en rekonstruktion var på gång och ville ha en kompetent rekonstruerare oavsett hur ägandet såg ut när allt var klart.”Tolkar detta på två sätt. Hjälp mig att reda ut hur det gick till.
KLM och Air France hade ett finger med i spelet redan 2021 när Anko van der Werf anställdes, de förutsåg eller hade inside information om att en rekonstruktion låg runt hörnet.
Eller.
De som anställde Anko van der Werf visste att en rekonstruktion var på gång och ville ha en kompetent rekonstruerare oavsett hur ägandet såg ut när allt var klart.
Det var SAS förra styrelse som anställde Anko, det stod mellan han och en BA medarbetare vill jag minnas.
För två år sedan hade jag kunnat sätta min sista peng på att om SAS skulle byta ägare så skulle det bli Lufthansa Group som skulle bli nya ägare, men ack vad fel jag fick.
Problemet ligger i att du kommenterar en styrelsesammansättning utifrån kön. Det är trött.Du noterede dig min smiley, ikk?