Senaste nytt

SAS nya hemsida

Hur i helskotta avbokar man resor på nya sajten? Jag har två resor jag vill avboka, inte för att jag får några pengar tillbaks för det får jag inte, mne för att jag tycker helt enkelt det är synd om SAS om de platserna ska gå tomma och inte säljas igen. Men... det är stört omöjligt! Och nej, jag tänker inte ringa, så jämrans synd tycker jag inte om SAS.
Jag har avbokat 4 resor sedan den nya sidan. Ingen av dem funkade varken online eller i appen, så jag fick maila supporten. Men jag har haft liknande problem tidigare på gamla sidan.

Men om det faktiskt är sidan som är det som ställer in det, så prova appen.

Hade en liknande grej med just Lufthansa, fick 2 boardingpass för rutten hem och det första saknade StarAlliance Gold markering fast det stod rätt på segment 2's boardingpass, jag ick plocka fram EBD-kortet och diskutera mig igenom fasttrack och in i loungen, väl i loungen frågade jag och till slut hittade de att mitt nummer låg fel i ett av Lufthansas "fält" men rätt i det andra "fältet", så jag antar att det kan ha varit fqtv vs fqts elelr liknande hon syftade på, kanske samma för er?
Ingen aning - damen på SAS kunde inte se några fel med våra EB-nummer från sitt system och hon sa inget om FQTV/FQTS heller.

Loggade in på SAS sida för att se mina kommande resor. När jag klickade vidare på en av resorna för att kontrollera en sak på en av mina bokningar så radades en för mig okänd persons resor upp på min skärm?! Såg alla datum då personen skulle resa och destination! Obehagligt att man inte är skyddad. Loggade naturligtvis ut för att inte råka förstöra någon bokning för personen. Har någon annan råkat ut för samma sak?

Jag fick upp en norrmans bokning kvällen då nya hemsidan lanserades. Namn, telefon, bokningsreferens och eurobonusnummer fanns givetvis med. Tog skärmdumpar och mailade diamondsupporten eftersom att de brukar vara snabba på att läsa mail och att det är ett allvarligt problem att bokningar och personuppgifter läcker ut. Har inte fått något svar men hoppas att det skickats vidare till rätt person.

Jag fick upp en norrmans bokning kvällen då nya hemsidan lanserades. Namn, telefon, bokningsreferens och eurobonusnummer fanns givetvis med. Tog skärmdumpar och mailade diamondsupporten eftersom att de brukar vara snabba på att läsa mail och att det är ett allvarligt problem att bokningar och personuppgifter läcker ut. Har inte fått något svar men hoppas att det skickats vidare till rätt person.
Jag fick ett SMS att jag kunde checka in på en Norsk inrikesresa, jag hade inte bokat någon resa, talade med SAS i ett annat ärende på eftermiddagen och nämnde SMSet och gav honom bokningsnumret och får till svar han har nästan samma Eurobonus som du, dagen efter fick jag ett nytt SMS och då var det returen som jag kunde checka in på, nu testade jag inte att checka in med mitt namn.

Det verkar lite skakigt nu, var ute och reste med några kompisar här om dagen. alla Diamond och guld.
Det verkar varit lite slumpvis om de hade status i olika tillfällen.

En fick mittsätesryttare, andra inte trots relativt tomt plan.

Sen kom hälften igenom fast track, resten vart uppmanade att ställa sig längst bak i kön trots bordingkort med fasttrack mm...
i loungen kom alla in.. på nästa flygning ( som jag inte var med på) så hade de tydligen koll på den tidigare "mittsätesryttade" diamantkortinnehavaren när det var dags för "fika" märkligt?

IMG_0714.PNG
Fantastiskt! Man kan åka till New York i augusti för 385:- enligt lågpriskalendern
Hemsidan suger

Jag fick ett SMS att jag kunde checka in på en Norsk inrikesresa, jag hade inte bokat någon resa, talade med SAS i ett annat ärende på eftermiddagen och nämnde SMSet och gav honom bokningsnumret och får till svar han har nästan samma Eurobonus som du, dagen efter fick jag ett nytt SMS och då var det returen som jag kunde checka in på, nu testade jag inte att checka in med mitt namn.
Du skulle ha lagt in en WCHC (rullstol till planet) i bokningen :)

Det där låter som ett användarfel.

Jag undrar vad som kommer händer först:
En fungerande hemsida eller SAS' konkurs. På det första börja jag nu tvivla med varje dag där inte händer något.

Toppen