Jodå, kör normalt utan VPN. Tycker jag provat allt, och blir så less när den bara säger 'Du är en bot', utan att komma med nåt förklaring eller förslag på åtgärd.
Vpn maskar den alldeles utmärkt. Problemet är att deras leverantör *även* klassar kommersiella vpn tjänster som botar.Jo, kör med mobilt. Kanske är förklaringen då, men om de misstänker bot, kan de väl komma med en 2fa eller kaptcha, så man kommer runt det?
Iofs maskerar väl VPN vilken IP leverantören, men kanske inte fullt ut då.
Med risk för att gå O/T: Hurdan setup har du för detta? Egen server av något slag, Raspberry PI? Kunde vara väldigt praktiskt för mig i vissa fall.Jag har fiber hemma, och när jag är ute och reser kör jag ett vpn till hemmet och därifrån ut på internet - det går utmärkt eftersom det varken ser ut som mobilt (trots att det är det) eller som kommersiell vpn leverantör (eftersom jag är ensam på mitt vpn).
Varför ha en setup när man kan ha tvåMed risk för att gå O/T: Hurdan setup har du för detta? Egen server av något slag, Raspberry PI? Kunde vara väldigt praktiskt för mig i vissa fall.