Senaste nytt

SAS nya Business Class på intra Europa från 1 oktober 2025

Kanske redan har diskuterats men såg nu att poängpriset gått upp från 50’ till 70’ på business Europa T/R med SAS. Glad att jag av en slump gjorde en bokning inför våren förra veckan. Hade valet stått mellan 30 och 70 så hade valet fallit på ekonomi utan tvekan.

Höga Kusten Gin?
Jag tror jag gjorde en tankevurpa. Höga kusten är väl egentligen den starka whiskyn. My bad. ;)

OT: Den här borde de plocka in i sortimentet. Bäst råpress i Sverige IMHO. De dagar Spiritus inte är aktuellt.

Attachments

• IMG_6493.png
    IMG_6493.png
    {memory} MB · Visningar: 90
  • IMG_6494.jpeg
    IMG_6494.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 88
Last edited:
Kanske redan har diskuterats men såg nu att poängpriset gått upp från 50’ till 70’ på business Europa T/R med SAS. Glad att jag av en slump gjorde en bokning inför våren förra veckan. Hade valet stått mellan 30 och 70 så hade valet fallit på ekonomi utan tvekan.
Noterade samma sak, men fly premium fungerar fortfarande galant. Priset på business hoppade ner från 70’ till 30’ utan konstigheter.

Jag tror jag gjorde en tankevurpa. Höga kusten är väl egentligen den starka whiskyn. My bad. ;)

OT: Den här borde de plocka in i sortimentet. Bäst råpress i Sverige IMHO. De dagar Spiritus inte är aktuellt.
Njae, de som gör whisky heter High Coast Whisky och inget annat, men ja det ligger vid höga kusten.
Sen finns ju Hernö Gin som tillverkar gin, och också ligger vid höga kusten.

Ingen koll på volymer för Järvsö musteri, men krävs stora volymer för att kunna leverera till SAS.

Ska dock säga till SAS försvar att förutom detta tycker jag nya business var klassen bättre än gamla plus. Maten var toppen och även barnens mat var kanon. Ska också säga att kabinen var vansinniga på underleverantören som uppenbarligen hade failat rejält.
Kul att de verkar leverera. Men med detta sagt, ni som har åkt, hur känns det med värdet?
Plus var vad det var, tycker själv det var helt ok för det man ofta betalade. Kunde vara nästintill marginell skillnad mot Go emellanåt medan det jag hittills sett är rätt stor skillnad. Med detta har såklart även uppgradering gått upp. Den resa jag har bokad nu (Barcelona) kostar för tillfället 1400:- per väg (återbetalbar eko bokad) att uppgradera.

Ja, de nya priserna har varit kända länge.

Kul att de verkar leverera. Men med detta sagt, ni som har åkt, hur känns det med värdet?
Plus var vad det var, tycker själv det var helt ok för det man ofta betalade. Kunde vara nästintill marginell skillnad mot Go emellanåt medan det jag hittills sett är rätt stor skillnad. Med detta har såklart även uppgradering gått upp. Den resa jag har bokad nu (Barcelona) kostar för tillfället 1400:- per väg (återbetalbar eko bokad) att uppgradera.
Nu bagage åter ingår på Light måste jag erkänna att jag har bokat två sådana resor med familjen (2 guld och dottern silver). När vi åker tre spelar tomt mittsäte ingen roll och att betala flera tusenlappar för mat ombord är irrelevant. Resten ingår via status och sparade pengarna kan man köpa många poäng för. Just i vårt fall förlorar SAS intäkter på denna förändring, blev oftast Plus tidigare.

Toppen