Hej!
Följande inlägg/fråga var svår att placera i forumet, ingen reserapport egentligen, ingen EB-fråga men ändå kanske.. Moderator, flytta om det är fel.
Flög CPH-ARN-CPH idag och förutom att resan till ARN var 20 min sen p g a planet som stod i gaten före vårt plan inte flyttades när det skulle och sedan när vi kom till ARN hade man glömt meddela gate-personalen att vi skulle komma till anvisad gate så anlöpte resan upp ok. Halvfullt i C+Y, ingen gardin och jag tror inte någon flög C.
Hem, är det mer intressant. Vi fick taxa runt halva Arlanda kändes det som, de kunde lika gärna hämtat mig i city som de taxade runt på ARN. Upp i luften, landade i CPH, samma visa där, måste ha landat på landningsbanan längst bort för även där taxade vi runt rätt länge innan vi kom fram till gaten som var.....
Lågpristerminalen på CPH!! Planet parkerades mellan en massa DY nya 737r så med SAS MD steg nog snittåldern på planen vid terminalen med 10 år... . Ingen ramp utan planets egen trappa användes, lång promenad innan vi kom in i terminalen och sedan är det ju en promenad som heter duga (mer eller mindre från ena ändan till andra av hela CPH) för att komma till bagage och ut.
Det som förvånade mig var att personerna på en av raderna bakom mig uttryckte sig (på danska så läs det som danska...): "Neej, för sören, inte nu igen. Hade jag velat komma ut till ödemarken hade jag flugit DY eller något av de andra lågprisbolagen".
Tydligen inte första gången SAS landar där, jag hoppas det är för att alla andra gater var upptagna och SAS inte kunde få bort ett plan för oss - och inte att detta är ett sätt att spara pengar genom att använda denna terminalen...
Någon som vet eller varit med om samma sak?
Följande inlägg/fråga var svår att placera i forumet, ingen reserapport egentligen, ingen EB-fråga men ändå kanske.. Moderator, flytta om det är fel.
Flög CPH-ARN-CPH idag och förutom att resan till ARN var 20 min sen p g a planet som stod i gaten före vårt plan inte flyttades när det skulle och sedan när vi kom till ARN hade man glömt meddela gate-personalen att vi skulle komma till anvisad gate så anlöpte resan upp ok. Halvfullt i C+Y, ingen gardin och jag tror inte någon flög C.
Hem, är det mer intressant. Vi fick taxa runt halva Arlanda kändes det som, de kunde lika gärna hämtat mig i city som de taxade runt på ARN. Upp i luften, landade i CPH, samma visa där, måste ha landat på landningsbanan längst bort för även där taxade vi runt rätt länge innan vi kom fram till gaten som var.....
Lågpristerminalen på CPH!! Planet parkerades mellan en massa DY nya 737r så med SAS MD steg nog snittåldern på planen vid terminalen med 10 år... . Ingen ramp utan planets egen trappa användes, lång promenad innan vi kom in i terminalen och sedan är det ju en promenad som heter duga (mer eller mindre från ena ändan till andra av hela CPH) för att komma till bagage och ut.
Det som förvånade mig var att personerna på en av raderna bakom mig uttryckte sig (på danska så läs det som danska...): "Neej, för sören, inte nu igen. Hade jag velat komma ut till ödemarken hade jag flugit DY eller något av de andra lågprisbolagen".
Tydligen inte första gången SAS landar där, jag hoppas det är för att alla andra gater var upptagna och SAS inte kunde få bort ett plan för oss - och inte att detta är ett sätt att spara pengar genom att använda denna terminalen...
Någon som vet eller varit med om samma sak?