Helt klart, kan tänka mig att SAS utvärderar alla linjer som A350 flygs till USA tex SEA vs alternativ i Asien.Tjänstefel av SAS att åtminstone inte titta på nya destinationer. Jag antar tyvärr att de faller bort av samma skäl som tidigare men chansen finns att någon destination är lönsam av sig självt men bara varit mindre lönsam än diverse amerikanska destinatioer.
Håller med. Mexico City hade väl passat utmärkt med connections vidare.Vi har ju sett väldigt lite av anpassning av linjenätet för att dra nytta av bytet till Skyteam (med undantag för Atlanta-linjen). Nu rullar Seoul igång, men ingen indikation om något partnerskap för anslutningar än. Det finns ju fler hubbar att flyga till kan man tycka.
Men gör det verkligen det? Med Seoul nu täckt är det väl någon China Eastern österut men med tanke på geopolitik och ekonomi lär det dröja ett bra tag innan det blir aktuellt igen. Saigon/Ho Chi Minh verkar Vietnam bli först på. Västerut är USA mer än täckt. Mexico City är som redan nämnts kanske närmast till hands där man kanske kan få till nåt charteravtal för att fylla upp. Sedan går det väl att få till lite transfer från norra Europa samt från andra hållet, något jag tror skulle vara ett måste för att få ihop det.Vi har ju sett väldigt lite av anpassning av linjenätet för att dra nytta av bytet till Skyteam (med undantag för Atlanta-linjen). Nu rullar Seoul igång, men ingen indikation om något partnerskap för anslutningar än. Det finns ju fler hubbar att flyga till kan man tycka.