Senaste nytt

SAS ny kabin till Kina & Hong Kong?

jonhen

Medlem
Igår på SK964 (OY-KBI) nämnde jag för en av flygvärdinnorna att "det var synd man inte fick åka med nya kabinen". Detta var på vägen ut från planet men jag hann höra att hon hade faktiskt väntat sig nya kabinen, men av någon anledning så blev det gamla.
 

Fredah

Medlem
När jag flög SK963/964 ARN-HKG ToR, så skulle det vara A340/A330 enligt bokning.
Fick gammal A340 båda vägar. Det var någon som frågade kabinpersonalen varför de inte körde A330 på en ny rutt, de svarade då att det är fler business platser i A340 och att det behövs österut.

Har inte lyckats pricka nya kabinen en enda gång hittils, håller tummarna för SK925/926 CPH-IAD den 13/15e Nov. Ser ut att vara A330..
 

Canadien

Medlem
"de svarade då att det är fler business platser i A340 och att det behövs österut"

Kabinpersonalen har noll koll på detta m a o. Lite underligt att de inte informerat sin personal om att ORD-ARN-HKG är den tänkta linjen för de nya A330 som levererats.
 

Johanna

Medlem
När jag flög SK963/964 ARN-HKG ToR, så skulle det vara A340/A330 enligt bokning.
Fick gammal A340 båda vägar. Det var någon som frågade kabinpersonalen varför de inte körde A330 på en ny rutt, de svarade då att det är fler business platser i A340 och att det behövs österut.

Har inte lyckats pricka nya kabinen en enda gång hittils, håller tummarna för SK925/926 CPH-IAD den 13/15e Nov. Ser ut att vara A330..
Det ser ut som om nya kabinen flyger till Dulles imorgon. Jag tycker den är mycket bätre. Hoppas på uppgradering hem också
 
Toppen