Senaste nytt

SAS mobile-app

mha321

Medlem
I den version av appen som just landade hos mig står det i release notes att den ska ha två faktor inloggning. Är det någon som listat ut hur man faktiskt slår på det?
 

mha321

Medlem
Ja, förmodligen så menar @mha321 Android. Jag har själv Android och fick ny app idag!
Men jag hittar ingen två faktor inloggning? Däremot så finns nu fingeravtryck som val, men det kanske har funnits länge?
Korrekt, och ja jag är rätt säker på att den fanns förut också. Och den är ju inte två faktor, utan bara en annan faktor.
 

ekf

Medlem
Nu kom det en uppdatering även till iOS, men väl inne i appen ser jag inte spåret av några inställningar för fler steg eller faktorer...
3BBC9F71-18C2-46B4-B658-8B770462A7C1.jpeg
 

seat56f

Medlem
När jag bokade en Star Alliance-resa häromdagen blev jag ombedd att bekräfta med en SMS-skickad kod, det kan vara så? Dvs märks först när man ska avsluta en bokning...
 

ekf

Medlem
När jag bokade en Star Alliance-resa häromdagen blev jag ombedd att bekräfta med en SMS-skickad kod, det kan vara så? Dvs märks först när man ska avsluta en bokning...
Var det en särskild kod? Tidigare har de ju frågat efter Eurobonus säkerhetskod, och om man inte kunde den så fick man den på sms. Jag tror att jag fått den automatiskt på sms någon gång med, utan föregående fråga.

Eller menade du att det var vid en onlinebokning?
 
Toppen