Senaste nytt

SAS Missvisande marknadsföring - direkt till Asien från Stockholm

Ja SAS är som en 14 åring som har inlärningssvårigheter.

Huffda, høres ikke bra ut. Da må vi huske å være svenske - og møte de med forståelse, oppbyggende ros og ikke straffe de for sine feil. Har man lærevansker så nytter det ikke å straffe, positiv forsterkning er det som fungerer best :)

• Gilla
Reactions: Pho
Fast det står uttryckligen från Stockholm. Att promota antyda direkt/nonstopförbindelser som inte finns är inte bra, det försämrar konkurrenssituationen för de som faktiskt har direktflyg från ARN (Air China, Thai, Norwegian)

Ursäkta min ignorans men: Finns det någon teknisk anledning till att man inte kan flyga direkt till Asien från ARN eller är det bara det att SAS valt CPH som hub som är anledningen?

Kändes rätt tråkigt att först åka till CPH för att sedan flyga tillbaka över Stockholm för att komma till NRT, speciellt som vi fick åka X2000 till CPH pga strejk.

Ursäkta min ignorans men: Finns det någon teknisk anledning till att man inte kan flyga direkt till Asien från ARN eller är det bara det att SAS valt CPH som hub som är anledningen?

Kändes rätt tråkigt att först åka till CPH för att sedan flyga tillbaka över Stockholm för att komma till NRT, speciellt som vi fick åka X2000 till CPH pga strejk.
Tja, om du inte kallar Hong Kong för Asien så... Den officiella orsaken är att man får fler transferpassagerare från bl.a Nordtyskland via Köpenhamn...

Självklart kan man ju feeda dessa via Stockholm också så sanningen ligger väl mer i att man får så mycket problem med personalen i Köpenhamn (fackmöten, sjukskrivningar m.m.) om man flyttar linjerna till Stockholm så den risken vill man inte ta...

Jag tycker marknadsföringen är helt fel och medvetet gjord för att misstolkas. Nonstop för mig och de flesta resenärer innebär att inga byten behövs. Detta är att lura konsumenten. Gemene man känner inte till vart SAS har direktflyg från Stockholm till Asien. Rätt att anmäla anser jag.

Toppen