Läste precis detta på di.se. Förstår att SAS ledning ser över alla tänkbara alternativ till att stärka kassan men...
SAS säljer landningstillstånd för 660 Mkr
SAS hela börsvärde är nästan samma som SAS slotts på LHR.Läste precis detta på di.se. Förstår att SAS ledning ser över alla tänkbara alternativ till att stärka kassan men...
Det troliga är ju att flighter till och från London inte flygs av skandinavisk besättning och istället nyttja de som stationeras där. Kan ju fortfarande vara så att sas har för mycket kapacitet i dagslägetJag hänger inte riktigt med här tror jag.
Pratade man inte om att man skulle ha en hub i London med lokalanställd personal för att få ner sina lönekostnader? De nya NEO maskinerna skulle väl dessutom placeras där? Men de ska kanska bara starta och aldrig landa, då behövs ju inget landningstillstånd.
Någonstans på vägen måste jag ha ramlat av vagnen.![]()
Finns ju andra flygplatser i LondonJag hänger inte riktigt med här tror jag.
Pratade man inte om att man skulle ha en hub i London med lokalanställd personal för att få ner sina lönekostnader? De nya NEO maskinerna skulle väl dessutom placeras där? Men de ska kanska bara starta och aldrig landa, då behövs ju inget landningstillstånd.
Någonstans på vägen måste jag ha ramlat av vagnen.![]()
SAS kanske har planer på att börja använda London Southend Airport ;-) ? Jag är övertygad om att SAS marknadsavdelning kan få det till något positivt. "Som första skandinaviska flygbolag börjar SAS trafikera den spännande, starkt växande och praktiskt belägna flygplatsen i sydöstra London med direkttåg till centrala stan..."Finns ju andra flygplatser i London![]()