Senaste nytt

SAS Miami check in?

Jag skulle inte använda mobilt boardingkort från ett Europeiskt flygbolag i USA, de är lite efter med tekniska system tycker jag, och för att garantera fast-track är det ofta saker som stämpel eller grön klisterplupp på pappersboardingkort som gäller. Dessutom tror jag inte det går med SAS-appen när incheckande bolag är American.
Som tigidare skrivits, och som jag har personlig erfarenhet av så går det bra att checka in bagaget hela vägen på hemresan även om första bolag är American, detta såvida allt är bokat som en biljett och inte som separata bokningar. Till USA är dock som SAS säger att du måste hämta upp bagaget vid mellanlandningen och ta det genom tullen innan du fortsätter inrikes i USA.

Tack- You saved my day.
 
Vilken kabinklass reser ni mellan Miami och Chicago? Är det första klass så har jag för mig att AA har en dedikerat område för premium checkin och som också med för access till premium security.

Tänk på att AA inte bryr sig om eventuell status inom SAS eller Star Alliance och jag tror inte ni kommer ha tillgång till lounge i Miami (om ni inte har status inom oneworld) oavsett vilken kabinklass ni flyger upp till Chicago.
 
Vilken kabinklass reser ni mellan Miami och Chicago? Är det första klass så har jag för mig att AA har en dedikerat område för premium checkin och som också med för access till premium security.

Tänk på att AA inte bryr sig om eventuell status inom SAS eller Star Alliance och jag tror inte ni kommer ha tillgång till lounge i Miami (om ni inte har status inom oneworld) oavsett vilken kabinklass ni flyger upp till Chicago.

Vi flyger första klass Miami-Chicago. Det enda som egentligen är viktigt är att vi får checka in bagage hela vägen till Stockholm utan göra om det i Chicago samt om möjligt få ut boardingcard hela vägen. Lounge i Miami kan vi nog fixa utan. (Har förresten Guldkort med Qatar/OneWorld)
 
Guldkort hos Qatar motsvarar väl Sapphire? Och i så fall borde ni ha tillgång till lounge. Finns en premium lounge i terminal E (?) som är betydligt bättre än AAs egna Admirals Club.

Så stressade behöver ni inte vara över 2h25min anslutning i Chicago. Är planet i tid kommer ni ha ganska gott om tid även om ni tvingas besöka SAS-disken för baggaget.

Trevlig resa.
 
Vi flyger första klass Miami-Chicago. Det enda som egentligen är viktigt är att vi får checka in bagage hela vägen till Stockholm utan göra om det i Chicago samt om möjligt få ut boardingcard hela vägen. Lounge i Miami kan vi nog fixa utan. (Har förresten Guldkort med Qatar/OneWorld)
Det ska normalt sätt inte vara problem att få bagaget checkat hela vägen då SAS och American Airlines har interline agreement (eller vad det heter). Sen kan ju personal få för sig lite vad som helst ibland och säga något helt annat, eller computer says no.
I normalfallet ska i alla fall era väskor checkas in till Stockholm, se till om att be om detta vid checkin i miami så löser det sig nog.
 
Jag har gjort denna resa flera ggr, du får boarding kort hela vägen, incheckat bagage går direkt och bytet i Chicago tar inte mer 15 min, trevlig resa,
 
Jag skulle inte använda mobilt boardingkort från ett Europeiskt flygbolag i USA, de är lite efter med tekniska system tycker jag, och för att garantera fast-track är det ofta saker som stämpel eller grön klisterplupp på pappersboardingkort som gäller. Dessutom tror jag inte det går med SAS-appen när incheckande bolag är American.
Som tigidare skrivits, och som jag har personlig erfarenhet av så går det bra att checka in bagaget hela vägen på hemresan även om första bolag är American, detta såvida allt är bokat som en biljett och inte som separata bokningar. Till USA är dock som SAS säger att du måste hämta upp bagaget vid mellanlandningen och ta det genom tullen innan du fortsätter inrikes i USA.
Brukar alltid ta mobilt boardingkort med Lufthansa från Chicago. Inga problem.
 
Toppen