Senaste nytt

SAS Miami check in?

Kris Bystrom

Ny medlem
Vi har en resa bokad med SAS ; Miami-Chicago-Stockholm i business.
Första biten är med AA, sedan är det SAS Chicago till Stockholm.
Vad jag förstår måste man ta sitt bagage i Chicago och checka in det på nytt för sista biten till
Stockholm. (?)
Är det någon som vet om SAS redan i Miami kan trycka ut boardingcard och bagageslippar
för rutten Chicago-Stockholm ? Antar det skulle spara lite tid. Vi har 2h5min connection time
i Chicago från T3 till T5. Ska man vara oroligt inte hinna? Vad kan man göra för att spara tid förutom möjligen resa med handluggage.

Vad jag förstår måste man ta sitt bagage i Chicago och checka in det på nytt för sista biten till Stockholm. (?)
Är detta samma biljett, så skulle jag tro att American kan checka in baggage hela vägen
Proceduren Ta sitt baggage (genom tullen och fram till drop off area) brukar bara mig veterligen gälla när man flyger in i USA.

Ja jag trodde ju det också men SAS chatten sa tvärtom. Men flyger man typ Manchester-London-Stockholm så brukar man väl kunna checka in hela vägen?

Ja jag trodde ju det också men SAS chatten sa tvärtom. Men flyger man typ Manchester-London-Stockholm så brukar man väl kunna checka in hela vägen?
Här skulle jag ta det de säger med en nypa salt eller en näve.
Däremot skulle jag inte räkna med att få någon extra väska om du är Diamond/Guld eller liknande

Du checkar in hos American Airlines som taggar ditt bagage direkt till Stockholm. Det borde inte vara något problem.

Det jag inte vet är om American kan utfärda ett boardingkort med SAS flighten på, annars tar du bara kontakt med SAS på O'hare. Nu måste du oavsett byta terminal på O'hare så ni behöver gå förbi SAS i alla fall.

Jag har flugit med från Detroit till Arlanda, via Chicago. Första flygningen var med AA och från Chicago var det SAS. Det var inga problem med att få genomgående boardingkort samt bagage.
Om du sedan har guldkort eller flyger SAS Plus eller högre rekommenderar jag att gå till Business checkin i Chicago för att få en priority-stämpel på boarding-kortet, då security kan vara väldigt seg där.

Boardingkort borde man ju kunna fixa i mobilen som vanligt ändå? SAS sa dessutom att AA INTE checkar in hela vägen då dom itne är i samma Allians (vilket jag ju visste)....rätt kass info på sas.

Jag har flugit med från Detroit till Arlanda, via Chicago. Första flygningen var med AA och från Chicago var det SAS. Det var inga problem med att få genomgående boardingkort samt bagage.
Om du sedan har guldkort eller flyger SAS Plus eller högre rekommenderar jag att gå till Business checkin i Chicago för att få en priority-stämpel på boarding-kortet, då security kan vara väldigt seg där.

Well vi flyger i businessclass. Tack för din input.

Boardingkort borde man ju kunna fixa i mobilen som vanligt ändå? SAS sa dessutom att AA INTE checkar in hela vägen då dom itne är i samma Allians (vilket jag ju visste)....rätt kass info på sas.
Jag skulle inte använda mobilt boardingkort från ett Europeiskt flygbolag i USA, de är lite efter med tekniska system tycker jag, och för att garantera fast-track är det ofta saker som stämpel eller grön klisterplupp på pappersboardingkort som gäller. Dessutom tror jag inte det går med SAS-appen när incheckande bolag är American.
Som tigidare skrivits, och som jag har personlig erfarenhet av så går det bra att checka in bagaget hela vägen på hemresan även om första bolag är American, detta såvida allt är bokat som en biljett och inte som separata bokningar. Till USA är dock som SAS säger att du måste hämta upp bagaget vid mellanlandningen och ta det genom tullen innan du fortsätter inrikes i USA.

Toppen