Senaste nytt

SAS meny inom Europa?

henke12

Medlem
Man ska helt klart inte vara hungrig när man flyger med SAS :(
Undrar om man får lov att ta med sig egen mat ombord, typ en påse hamburgare med strips från McDonalds ?
Jag hade nog valt en sallad/macka från typ Espressohouse!

Tänker att en mcd-påse är sisådär god 30 minuter efter upphämtning med boarding/säkerhetsgenomgång/takeoff/vänta på säkerhetsbältesskylten

Dessutom tror jag inte medpassagerarna tycker det luktar så gott :)
 

Homer

Medlem
Man ska helt klart inte vara hungrig när man flyger med SAS :(
Undrar om man får lov att ta med sig egen mat ombord, typ en påse hamburgare med strips från McDonalds ?

Du menar som den här gubben?



1678347161305.png



1678347136038.png
 
Flög inrikes i Sverige i Plus här om dagen. En blir ju lite ledsen av det så kallade ”snacket”. Nån form av trött halvfrusen pizzarulle med ratatouille.

På förpackningen står det tydligt att den ska serveras varm, men kabinbesättningen berättade att de fått instruktioner om att inte värma dem. Personalen skämdes och berättade att de slutat erbjuda den aktivt.

Vad är liksom logiken att servera något som är så dåligt att det inte går att äta och får personalen att skämmas över produkten?

På returen var pizzarullen enligt besättningen så frusen så de kunde inte ens servera den…
 

Tobbe.O

Medlem
Flög inrikes i Sverige i Plus här om dagen. En blir ju lite ledsen av det så kallade ”snacket”. Nån form av trött halvfrusen pizzarulle med ratatouille.

På förpackningen står det tydligt att den ska serveras varm, men kabinbesättningen berättade att de fått instruktioner om att inte värma dem. Personalen skämdes och berättade att de slutat erbjuda den aktivt.

Vad är liksom logiken att servera något som är så dåligt att det inte går att äta och får personalen att skämmas över produkten?

På returen var pizzarullen enligt besättningen så frusen så de kunde inte ens servera den…
Jag tycker faktiskt den är helt okej, jämfört med en tråkig Polarrulle som det var tidigare :)
 

Homer

Medlem
Flög inrikes i Sverige i Plus här om dagen. En blir ju lite ledsen av det så kallade ”snacket”. Nån form av trött halvfrusen pizzarulle med ratatouille.

På förpackningen står det tydligt att den ska serveras varm, men kabinbesättningen berättade att de fått instruktioner om att inte värma dem. Personalen skämdes och berättade att de slutat erbjuda den aktivt.

Vad är liksom logiken att servera något som är så dåligt att det inte går att äta och får personalen att skämmas över produkten?

På returen var pizzarullen enligt besättningen så frusen så de kunde inte ens servera den…

Jag fick samma sak häromdagen, nästa steg är väl att de slutar värma pizzan (vi har lyssnat på våra kunder, de föredrar kall pizza)


20230328_130820.jpg
 
Toppen