Senaste nytt

SAS med ny livery på planen

Mmm hoppas CRJ blir en vana framöver…just nu en gång i veckan och ser ut att vara mycket ATR efter nyår…

Gjorde samma reflektion när jag tutade in på resor 2025. En affärsbekant hade dock hört från BRA-personal att tanken är att flyga uteslutande deras A319 på sträckan. Tror det när jag ser det. Men hade varit nice med tanke på ”tidstillägget” när de flyger ATR.

Mmm hoppas CRJ blir en vana framöver…just nu en gång i veckan och ser ut att vara mycket ATR efter nyår…

SAS (Cityjet) flyger en gång om dagen måndag - fredag med CRJ900 till Helsingborg/Ängelholm i nuläget under övergången från Xfly till BRA.

Gjorde samma reflektion när jag tutade in på resor 2025. En affärsbekant hade dock hört från BRA-personal att tanken är att flyga uteslutande deras A319 på sträckan. Tror det när jag ser det. Men hade varit nice med tanke på ”tidstillägget” när de flyger ATR.

Det blir nog mestadels ATR på Helsingborg/Ängelholm, men kommer kanske ändras över säsong när fler reser.
Med ATR kan SAS hålla en högre frekvens och på så sätt en bättre tidtabell :)

Som jag kan utläsa det just nu ser det ut som att A319 maskinen från BRA kommer gå mestadels på Malmö tillsammans med SAS A320Neo maskiner.

Vet inte men i FR24 har den ingen sas målning men idag på Landvetter kom den i fin ny målning :) EI-GEA

IMG_1638.jpeg
IMG_1639.jpeg

Liten uppdatering i Cityjet flottan. Det är servicesäsong så alla är inte i aktiv trafik men 16 stycken CRJ900 (samt en ex Lufthansa maskin är påväg) verkar finnas till SAS förfogande.

Fördelningen enligt följande:
- SAS nya livery: 5 stycken (Ex Lufthansa maskinen är målad i SAS nya färger men har inte kommit till flottan ännu)

- SAS gamla livery: 9 stycken

- Vit målade: 3 stycken

Antalet vit målade har således minskat och de tre kvarvarande vita maskinerna kommer nog bli kvar i det utförandet då de slingas in i Cityjet produktionen för Lufthansa till och från. Cityjet flyger 5-6 vit målade CRJ maskiner för Lufthansa.

Toppen