Senaste nytt

SAS Mastercard X 3 26-29 April

rob74

Medlem
Jag tyckte du var smart där, avlasta AMEX en stund för att inte få vouchern för tidigt. "Så skall jag göra!" hann jag tänka innan den nya vouchern damp ner i brevlådan idag... :p

Jaha, dags att börja leta platser nu då... Du har iaf 12 månader på dig, så helt omöjligt är det väl nog inte.

Min första voucher för utnyttjande 2010 fick jag under hösten 2009, vilket gjorde att den kom väl till pass för 2 biljetter i C till ORD i augusti 2011. Då kunde man boka endast fr o m det nya året, vilket gjorde att jag slängde mig på luren så fort det blev januari och icke helgdag.

Nästa voucher damp ner i brevlådan redan i mitten av juli 2011 och då vi brukar ta semester i augusti så sket det ju sig där, eftersom de nuförtiden räknar 12 månader från voucherns utskriftsdatum.
Vi lyckades till slut hitta ett datum i maj för en kortare resa till vänner utanför MUC, men sedan fick flickvännen förhinder pga en veckolång kurs i Jokkmokk som endast ges vid ett tillfälle. Så det blev en resa till AGP för stackars ensamma mig i Eco Extra för 25k... :p :rolleyes:
I övrigt har vi andra resor bokade, så det var absolut sista tillfället att bränna vouchern innan juli.

Så nu ska jag hålla lite koll på spenderingen så att detta inte drabbar mig igen, då vi planerar för en ny tripp till någonstans i USA och i anslutning till det även ett besök hos kollegor och vänner i YUL.


EDIT: Om du planerar att resa till BKK så förstår jag din frustration och önskar all lycka. Det verkar vara den svåraste destinationen att hitta platser till. Jag reserverar nog hädanefter dylika turer för mina US miles.
 
Last edited:

RickardB

Medlem
Hej, jag tog tillfället i akt och mailade DinersClub ang. trippla poäng kampanjen med Mastercard 26-29:e April.

Fick det här till svar:

Hej!

På Diners får du dubbla poäng under helgen den 26-29 April. Dvs du får 40
poäng på varje handlad hundra krona.

Nu får man hitta på nått trevligt att köpa då med andra ord...bäst skulle ju iofs vara om AmEx körde samma kampanj :)
 

090034208

Medlem
Tycker det är lite oklart med vad som gäller med registreringen under kampanjen så mejlade Eurobonus i Helsingfors och fick följande svar: " Det är dagen som ni använder kortet som gäller, inte transaktionsdagen"
Som jag skrev tidigare så skiljer dessa datum alltid 2 dagar men många gånger 3 och enda upp till 5 dagar...(när jag ser på mina gamla fakturor)
Är det köpesdagen som gäller är det okej men har falerat en gång tidigare på detta (använt kortet lördagkväll, blev utan poäng p.g.a registrering först måndag)
Får hoppas att det stämmer som hon skriver...
 
Hej, jag tog tillfället i akt och mailade DinersClub ang. trippla poäng kampanjen med Mastercard 26-29:e April.

Fick det här till svar:

Hej!

På Diners får du dubbla poäng under helgen den 26-29 April. Dvs du får 40
poäng på varje handlad hundra krona.

Nu får man hitta på nått trevligt att köpa då med andra ord...bäst skulle ju iofs vara om AmEx körde samma kampanj :)

Vad "tråkigt" att de lagt erbjudandet samma dagar.
 

Homer

Medlem
Hej, jag tog tillfället i akt och mailade DinersClub ang. trippla poäng kampanjen med Mastercard 26-29:e April.

Fick det här till svar:

Hej!

På Diners får du dubbla poäng under helgen den 26-29 April. Dvs du får 40
poäng på varje handlad hundra krona.


Nu får man hitta på nått trevligt att köpa då med andra ord...bäst skulle ju iofs vara om AmEx körde samma kampanj :)

Om det verkligen är så varför finns det inget officiellt ?
MC erbjudandet nämns i SAS senaste mail, men det står ingenting om Diners
finns heller inget på Diners website.
 

rob74

Medlem
Om det verkligen är så varför finns det inget officiellt ?
MC erbjudandet nämns i SAS senaste mail, men det står ingenting om Diners
finns heller inget på Diners website.

Bägge erbjudandena stod i det EuroBonus-mail som kom idag (kl 16:26), så det borde vara på gång ut till alla medlemmar nu.
 

Homer

Medlem
Bägge erbjudandena stod i det EuroBonus-mail som kom idag (kl 16:26), så det borde vara på gång ut till alla medlemmar nu.

Jag läste ett mail som kom 16:23 och det stod inget om Diners, endast


Jubileum = fler poäng per köp!
Den 26-29 april får du med SAS EuroBonus World MasterCard® hela 30 Extrapoäng per hundralapp du handlar för – alltså dina vanliga Extrapoäng plus ytterligare 20.
 
Toppen