Senaste nytt

SAS Mastercard X 3 26-29 April

090034208

Medlem
Så var det ju det här med Internetbetalningar: "Det är datum för transaktionen som ligger till grund för dina Extrapoäng.". Under Diners december-kampanj gjorde jag Internetköp inom giltig kampanjtid, men det bokfördes inte förrän två dagar senare. Tack o lov fick jag ändå mina poäng! Hur är era erfarenheter med mastercard? Ska man försöka lägga alla sina internetbetalningar tidig morgon den 26e?

Om man vill vara på säkra sidan så betala med kortet den 26, så borde de inte bli några problem. Har själv missat en gång när jag köpte 2businessclass biljetter till DXB, sent lördag kväll men det bokfördes först på måndag och där rök 3000 extra poäng
 

palmen

Moderator
Funderade lite på en sak på IKEA, man kan ju köpa presentkort där för valfri summa.
Borde man inte då kunna köpa det med sitt MC ovan nämnda helg för att få lite extra EB även om man inte tänkt handla just då? Nu har jag i och för sig en del inköp som ska göras inom den närmsta tiden så jag behöver nog inte något presentkort. Kan kanske vara en tanke? Utgår ifrån att köp av presentkort räknas som ett köp och ger EB poäng.
 
Funderade lite på en sak på IKEA, man kan ju köpa presentkort där för valfri summa.
Borde man inte då kunna köpa det med sitt MC ovan nämnda helg för att få lite extra EB även om man inte tänkt handla just då? Nu har jag i och för sig en del inköp som ska göras inom den närmsta tiden så jag behöver nog inte något presentkort. Kan kanske vara en tanke? Utgår ifrån att köp av presentkort räknas som ett köp och ger EB poäng.

Det går absolut att göra! Men invänta och se om Diners kommer med tex dubbla poäng, så får du isf 40 p /100kr. Ikea tar MC och Diners, dock inte Amex längre.
 

Dr. Miles

Expert
Funderade lite på en sak på IKEA, man kan ju köpa presentkort där för valfri summa.
Borde man inte då kunna köpa det med sitt MC ovan nämnda helg för att få lite extra EB även om man inte tänkt handla just då? Nu har jag i och för sig en del inköp som ska göras inom den närmsta tiden så jag behöver nog inte något presentkort. Kan kanske vara en tanke? Utgår ifrån att köp av presentkort räknas som ett köp och ger EB poäng.

Jag har köpt både IKEA presentkort och Clas Ohlson presentkort när Diners hade kampanj förra gången.
Det gick utmärkt.
 

090034208

Medlem
Fick idag min MC räkning för mars månad. Intressant när jag tittar på den att det skiljer på dom flesta köp 3-4 dagar INNAN själva transaktionen har skett. Det här betyder ju att man skulle kunna använda kortet ganska flitigt nu 24-25 April och endå få 3 x extrapoäng om det bokförs först 26-29 april(alltså under kampanjen) eller tänker jag fel??
 

rob74

Medlem
Hoppas det dyker upp ett erbjudande med Diners x3 också... Har lite möbler och annat som måste inhandlas.
Annars får man väl köra MC-kortet då... Tänkte försöka undvika att få min Amex-voucher alltför tidigt på året, så det kan ju vara lämpligt att avlasta lite med ett av de andra korten.
 

MartinH

Medlem
Hoppas det dyker upp ett erbjudande med Diners x3 också... Har lite möbler och annat som måste inhandlas.
Annars får man väl köra MC-kortet då... Tänkte försöka undvika att få min Amex-voucher alltför tidigt på året, så det kan ju vara lämpligt att avlasta lite med ett av de andra korten.

Jag tyckte du var smart där, avlasta AMEX en stund för att inte få vouchern för tidigt. "Så skall jag göra!" hann jag tänka innan den nya vouchern damp ner i brevlådan idag... :p
 
Toppen