Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Kampanjpoängen borde ha registrerats som 30 poäng per 100:-. Återstår att se om det rättas till kommande dagar.

Eftersom det är ett så uppenbart fel, och dessutom verkar ha inträffat för alla med Premium-kortet, så kan jag inte tänka mig annat än att det löses inom några dagar. Det vore riktigt lågt om de går ut med en sådan här kampanj, råkar ut för ett fel under helgen som påverkar alla Premium-kunder, och sedan INTE rättar det för alla utan bara de som kontaktar kundtjänst och klagar...
 

Homer

Medlem
Håller med dig i det du skriver. Bra synpunkter! Skulle inte råda någon att köpa presentkort för större belopp, ifall man inte känner till företaget. Risken för att ett bolag skulle gå i konkurs, är betydligt lägre för ICA än för presentkortsföretaget Zupergift.

Du kan ju växla in det direkt och sprida risken.
Visst finns det risk att företag som Netonnet, Elgiganten, CDON osv går i kk
men knappast McDonalds.

Zupergift (hette superpresentkortet tidigare) har f.ö. varit med tidigare i poängsammanhang,
10% och trippelpoäng med Diners fick så många att köpa att de blev oroliga när det kom in beställningar för
totalt sett hundratusentals kronor och stoppade alla köp i tron att det var kapade kort. :D


Poängchans! Diners Club har 10% rabatt på presentkort | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Trippla poäng SAS Diners 30/11-2/12 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

obs

Medlem
Jag ser knappt hälften av transaktionerna från fredagen och inget från lördagen. Det brukar vara lite upp och ner med hur lång tid det tar. Det kan både vara beroende på vad det är för underliggande transaktion, kanske till och med inlösare, men jag har också en känsla av att olika konton helt enkelt har lite olika cutoff tid. De kör nog inte alla samtidigt.

De som designade systemet har nog inte satt sig in i mentaliteten hos poöngjägare en kampanjhelg!
Bankerna brukar inte bokföra transaktioner på helgdagar och röda dagar. Och nej ingen hade tänkt på poängjägare :)
 
Toppen