Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

FilipJ

Medlem
Nyss i mailen:

POÄNGFEST - 3 X POÄNG PÅ ALLA DINA KÖP

Vi startar våren med en helt ny kortdesign för SAS EuroBonus Mastercard Premium. Det ska firas med en rejäl poängfest, som ger dig 3 x poängen på alla köp med kortet från 21 till 23 maj 2021.1 Du får upp till 75 Extrapoäng per 100 kr, normalt upp till 25.

Registrera dig senast 12 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.


Nedan info är tillagt av moderator för att samla "vanliga frågor" som kommer under varje kampanj av detta slag.
//MODERATOR


Info om GBIT med Curve:

Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Det står att man inte får poäng för kontantuttag, får jag ändå dubbla poäng för Revolut, x,y eller z?

Om man får poäng i vanliga fall har man i tidigare kampanjer fått dubbla poäng, oavsett transaktionstyp.

Hur mycket kan jag fylla på hos Revolut, betala av hos CSN, betala räkningar hos Billhop/Betalo eller annat som begränsas som kontaktuttag?

10 000 SEK/24h
20 000 SEK/96h

Om jag får en återbetalning under datumen kampanjen är, får jag då dubbla minuspoäng?

Ja.

Vad kan man göra för att maximera spenderingen?

Förslag här: Dubbla poäng 3-5 juli med SAS Mastercard | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har inte fått mailet, kan jag fortfarande gå med i kampanjen?

Testa att höra av dig till SEB, t.ex. genom "säkert meddelande" i appen och be snällt om att få vara med i kampanjen.

Jag är utomlands/ska handla i en annan tidszon, vilken period gäller?

Tidigare har det varit datumet som handlaren gör transaktionen i som varit avgörande. D.v.s. vänta tills lokala tiden är inom kampanjen.

Normalt har jag SAS Mastercard som underliggande kort på Curve. Då borde jag rimligen kunna lägga till extrakortet (PointEarner) och föra över alla köp 90 dagar bakåt till det kortet under kampanjen? Eller är det något jag missar här?

Det kommer inte att fungera, du måste lägga ett annat kort än SAS Mastercard / Point Earner bakom Curve, eftersom du kommer få dubbelt med minus på Point Earner kortet under kampanj helgen.

Exempel:

Köp innan kampanjen med Curve med Point Earner som bakomliggande kort = 15p
Flytta köpet med Cruve från Point Earner till SAS Mastercard under kampanj-helgen:
- Minus (-) 15p x 2 på Point Earner
- Plus (+) 15p x 2 på SAS MC

Kan jag göra en inbetalning till mitt SAS Mastercard innan fakturan kommer?

Ja, gör en inbetalning till samma BankGrio-nummer med samma OCR (alltid samma OCR för fakturan).

Är det 90 dagar som gäller för GBIT?

Ja
 

FilipJ

Medlem
I samma mail, en ”bonus” eller ”förbättring”...:
F15A1E53-80DB-475D-9B11-CB95D4048848.jpeg
 
Tur man har lite tid på sig att spendera på Amex efter nyskaffandet av kort efter den senaste generösa värvningskampanjen. Detta var ju en riktigt bra kampanj. Dags att gräva fram Curve kortet direkt
 
Toppen