Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Tror jag gjorde ett slags rekord denna helg.

Blev tvungen att betala hotellet i USA med Amex pga försäkring så i all iver och resfeber glömde jag bort att handla presentkort, mat, bensin till bil #2 och båt +++ och slutade med 0kr (NOLL - NADA - INGENTING) i spend på kortet denna helg.

Bättre lycka nästa gång. :p

Tror jag gjorde ett slags rekord denna helg.

Blev tvungen att betala hotellet i USA med Amex pga försäkring så i all iver och resfeber glömde jag bort att handla presentkort, mat, bensin till bil #2 och båt +++ och slutade med 0kr (NOLL - NADA - INGENTING) i spend på kortet denna helg.

Bättre lycka nästa gång. :p
Då är vi två.

Med skillnaden att du hade en god anledning. Inte jag. Ringde morsan kvällen innan och glömde föra över pengar till kortet. Tappade därigenom alla möjligheter jag räknat ut till köp. Har ändå klarat depressionen bra hittills. Inledde genast med två vita veckor.

Nästa gång ska jag lösa det veckor i förväg. Så djävla arg på mig själv. Men det man inte har i huvudet får man inga poäng för.

Last edited:
Får man dubbel poäng under helgerna även för kampanjer? Dvs Hello fresh, Fortum osv. Blir det dubbelt på det också?

Är det möjligt att ladda på kortet med mer pengar än kreditgränsen? Kan inte hitta något om ocrnummer eller betalinfo i appen.

Får man dubbel poäng under helgerna även för kampanjer? Dvs Hello fresh, Fortum osv. Blir det dubbelt på det också?

Är det möjligt att ladda på kortet med mer pengar än kreditgränsen? Kan inte hitta något om ocrnummer eller betalinfo i appen.

Om det är kampanjer du kan betala med kort under helgen så får du givetvis dubbla poäng för spenderingen på kortet. Eventuella extra kampanjpoäng genom t.ex. onlineportalen dubbleras inte men det säger väl sig själv antar jag eftersom 2x poäng gäller spendering med kortet och inte generell intjäning av poäng till EB-kontot hos SAS.

OCR-numret är samma varje månad men det är inte att rekommendera att betala in mer än man använt av krediten vid något givet tillfälle.

"Zupergift som är köpt i SAS EuroBonus Shop fungerar inte att lösa in till Circle K, Coop, Hemköp, ICA, Paygoo, Amazon & Gekås Ullared."
GoGift hittar jag inte heller, ingen Sverigechecken heller.

Hur gör ni för att köpa presentkorten under poänghelgerna, hoppas ni på att dessa dyker upp i SAS portal? Verkar vara en hel del restriktioner på vad presentkorten kan lösas in på.

Är ute efter presentkort på bland annat ICA, CircleK, Systembolaget. I värsta fall får jag helt enkelt köpa presentkorten direkt från butik såklart.

För ICA, Willys, Hemköp etc (matbutiker) och Systembolaget får du köpa direkt i butik. Finns inget presentkort för dessa i någon shop. Sverigechecken kommer och går i shoppen, just nu finns den inte.

De du listar ovan är ju endast för Zupergift? Finns ju ”vanliga” presentkort i shoppen också, en del som t.o.m ger mer än motsvarande på Zupergift.

För ICA, Willys, Hemköp etc (matbutiker) och Systembolaget får du köpa direkt i butik. Finns inget presentkort för dessa i någon shop. Sverigechecken kommer och går i shoppen, just nu finns den inte.

De du listar ovan är ju endast för Zupergift? Finns ju ”vanliga” presentkort i shoppen också, en del som t.o.m ger mer än motsvarande på Zupergift.
Absolut detta var endast dessa presentkort jag menade. Tack!

Tips är ju att också fundera på vilka ställen Zupergift erbjuder presentkort till, som man i sin tur kan köpa andra presentkort på.

T.ex. (tips för fellow gamers eller föräldrar/närstående-till-gamers (utmärkt julklapp)): köpte ett Zupergift-presentkort under dubbelhelgen, växlade in det till Elgiganten, och på Elgiganten köpte jag Playstation Store-presentkort för några tusen. De har även för Xbox och lite annat. (Obs - funkade inte att köpa online med presentkort pga digitala koderna kommer från extern leverantör, men gick fint att köpa fysiskt presentkort i butik.)

Efter de här helgerna brukar det alltid rapporteras om köp där beloppet reserverats på rätt dag men där transaktionen sedan annulleras och görs om, med följd att man hamnar utanför kampanjtiden.

Jag hade en i riskzonen eftersom mitt onlineköp plötsligt hade jättelång leveranstid, men Qliro skötte det briljant. Är detta rekord i diff mellan reservation och bokfört köp? Poäng trillade in som de skulle.

Skärmavbild 2024-11-15 kl. 18.16.57.png

Toppen