Jag noterade att en bokning jag gjorde via chat hade betalningslänk till en sajt under amadeus.com och var i NOK , så jag backade ur köpet. Dels skulle jag åka på valuta-avgifter utan att tjäna några poäng på det, dels kändes det riskabelt att köpet inte skulle klassas som "SAS".Jag har endast fått 15 x 2 för ett SAS-köp (via telefon) i fredags. Övrigt har kommit in rätt under helgen. Ställt frågan till banken, men kanske värt för fler att kolla sina saldon.
Gör alla mina köp på sas i nok, klirrar till bra med poäng då på Amex Platinum.Jag noterade att en bokning jag gjorde via chat hade betalningslänk till en sajt under amadeus.com och var i NOK , så jag backade ur köpet. Dels skulle jag åka på valuta-avgifter utan att tjäna några poäng på det, dels kändes det riskabelt att köpet inte skulle klassas som "SAS".
Kanske något liknande gällde för dig vid köp på telefon?
Den har jag stött på tidigare också, men nej den här gången är det köp i SEK, (klippkort så är lite poäng att kämpa för)Jag noterade att en bokning jag gjorde via chat hade betalningslänk till en sajt under amadeus.com och var i NOK , så jag backade ur köpet. Dels skulle jag åka på valuta-avgifter utan att tjäna några poäng på det, dels kändes det riskabelt att köpet inte skulle klassas som "SAS".
Kanske något liknande gällde för dig vid köp på telefon?
Det är nått med klippkorten, jag har exakt samma som dig bara fått 15 x2 för köp av klippkort medans övriga sasköp under helgen gav 25x2Den har jag stött på tidigare också, men nej den här gången är det köp i SEK, (klippkort så är lite poäng att kämpa för)
Banken har nu rättat till mina saknade poäng. Låt mig veta (PM) om du fastnar och vill ha mitt ärendenummer.Det är nått med klippkorten, jag har exakt samma som dig bara fått 15 x2 för köp av klippkort medans övriga sasköp under helgen gav 25x2
Även jag har skickat meddelande till banken, men det är radiotystnad.