Senaste nytt

SAS Mastercard poängfest 25-27 oktober 2024

Det är supersegt att genomför online köp med SAS MC just nu för mig. Efter bankid-kontrollen blir det en stor fördröjning innan köpsidorna genomför själva köpet. Pengarna dras (MC-appen plingar om debiteringen) men sedan kan det ta upp mot en minut innan sidan säger köpet klart.

För köp på sas.se fick jag istället denna boxen:
Skärmavbild 2024-10-25 kl. 08.37.16.png

Biljetter har inte ställts ut

En riktig nybörjarfråga.
Men säg att jag köper ett presentkort för 10 000 kr på Zupergift, måste jag då växla det till Ett presentkort hos En handlare.
Eller kan jag ta 5000 kr hos Elgiganten och 5000 kr hos Åhlens?

Måste jag växla in hela Zupergift på en och samma gång? Eller kan jag ta Elgiganten i november och Åhlens i december?

Avgör lite hur stora valörer man ska köpa
Du kan växla in till flera olika presentkort vid olika tillfällen.
Dock kan man inte slå ihop två Zupergift (t.ex. om man har 100kr kvar vardera på två Zupergift och vill köpa ett presentkort på 200kr)

Det är supersegt att genomför online köp med SAS MC just nu för mig. Efter bankid-kontrollen blir det en stor fördröjning innan köpsidorna genomför själva köpet. Pengarna dras (MC-appen plingar om debiteringen) men sedan kan det ta upp mot en minut innan sidan säger köpet klart.

För köp på sas.se fick jag istället denna boxen:
Visa bifogad bild 158495

Biljetter har inte ställts ut
Fick samma felmeddelande i onsdags, då med AMEX kort. Kundtjänst berätta att köpet inte gick igenom. Fick boka på nytt.

Mm, samma sak för mig. Fick boka en gång till med hjälp av sas agent. Det sura är att reservationera ligger kvar och tar av köpgränsen.

Jag har mer strul nu. Samma grej att synken mellan säljaren och bankid går superlångsamt och saker börjar tajma ut. Har köpt vinterdäck på bythjul och 20 tkr är reserverat men ingen orderbekräftelse. Coop presentkort går inte heller igenom, där drogs visserligen inga pengar med det udda felmeddelandet "Ditt betalkort stöds inte" kom upp efter typ 1-2 minuter.

Hade lagt in mitt SAS MC i Skånetrafiken igår, när jag ville köpa en biljett Malmö-Kastrup vill den förstås ha bank-id.
Frågan jag tänkte, är priset för högt på resan dvs 150kr eller vill någon ha koll så att jag inte flyr Sverige? :cool:

Toppen