Senaste nytt

SAS Mastercard - Ny avgift

palmen

Moderator
Själv har jag återgått till pappersfakturor för allt utom kreditkorten - jag måste ju ändå knappa in allt på Betalo :)
Och det går inte att kopiera från en efaktura? Copy + Paste tycker jag är bättre än att skriva av nummer från en pappersfaktura, eller använder du appen och scannar in det?
 
  • Gilla
Reactions: FCT

Morgan

Medlem
Och det går inte att kopiera från en efaktura? Copy + Paste tycker jag är bättre än att skriva av nummer från en pappersfaktura, eller använder du appen och scannar in det?
Appen tycker jag är hopplös (till skillnad mot t.ex. Skandiabankens app).

Tycker det är överskådligare och därmed enklare att skriva av pappersfaktura in i Betalo, än krångla med att logga in på internetbanken och leta reda på e-fakturan, kopiera kontonummer och OCR, kolla datum och belopp och sen ta bort på nätbanken.

Men, visst ett I-landsproblem och e-fakturor har många andra fördelar - t.ex. att de arkiveras, är billigare för leverantören och inte av misstag slängs med gratistidningarna...
 

fcx

Medlem
Med efaktura blir det ett extra steg i processen när man måste skriva ut den också. Enklare med pappersfaktura, där är det bara att sätta in i pärmen.
 
A

Aurora

Guest
Om det är personnumret som är orsaken kanske det inte är något fel på banken i sig. Kan tänka mig att norkst personnummer kan ställa till en del i de svenska systemen.

Har nok svenskt personnummer og betaler skatt til sverige som alle andre ;)
 
Toppen