Senaste nytt

SAS Mastercard iOS app och extrakort saldo

Funderar på att skaffa SAS Mastercard Premium till mig + extrakort till frugan för alla våra köp istället för Coop Medmera Mer för att växla över till EB intjäning istället för värdecheckar på mat nu när småbarnsåren är över och fler resor att vänta.

Dock vill vi båda kunna se saldo och alla köp i iOS appen. Någon som vet om det är möjligt även för innehavaren av extrakortet?

Det är nämligen något som slutade fungera när Coop byte kortutgivare - innehavare av extrakort och dennes BankID kan inte logga in och se detta.
 
Funderar på att skaffa SAS Mastercard Premium till mig + extrakort till frugan för alla våra köp istället för Coop Medmera Mer för att växla över till EB intjäning istället för värdecheckar på mat nu när småbarnsåren är över och fler resor att vänta.

Dock vill vi båda kunna se saldo och alla köp i iOS appen. Någon som vet om det är möjligt även för innehavaren av extrakortet?

Det är nämligen något som slutade fungera när Coop byte kortutgivare - innehavare av extrakort och dennes BankID kan inte logga in och se detta.

I SAS Eurobonus Mastercard's app kan du välja att logga in med fingeravtryck efter att ha loggat in med bankid första gången. Dvs du kan logga in som dig själv med Bank-ID i hennes telefon/app och sedan aktivera fingeravtryck. På så sätt kan hon logga in som dig med sitt fingeravtryck.
 
I SAS Eurobonus Mastercard's app kan du välja att logga in med fingeravtryck efter att ha loggat in med bankid första gången. Dvs du kan logga in som dig själv med Bank-ID i hennes telefon/app och sedan aktivera fingeravtryck. På så sätt kan hon logga in som dig med sitt fingeravtryck.

Smart ! Det har inte jag tänkt på.

Sen väl inloggad i appen kan du välja att bara visa utgifter för ett kort så slipper man röra ihop det med den andras köp
 
Funderar på att skaffa SAS Mastercard Premium till mig + extrakort till frugan för alla våra köp istället för Coop Medmera Mer för att växla över till EB intjäning istället för värdecheckar på mat nu när småbarnsåren är över och fler resor att vänta.

Dock vill vi båda kunna se saldo och alla köp i iOS appen. Någon som vet om det är möjligt även för innehavaren av extrakortet?

Det är nämligen något som slutade fungera när Coop byte kortutgivare - innehavare av extrakort och dennes BankID kan inte logga in och se detta.

Jag har ett extrakort till min sambos Eurocard och loggade in med sms första gången, därefter kunde jag aktivera inloggning med touch-id. Kan se samtliga transaktioner samt sortera på respektive kort, som nämnts tidigare. SAS Mastercard appen bör fungera på samma sätt då SEB verkar ha använt samma bas för alla sina kort-appar.
 
Jag har ett extrakort till min sambos Eurocard och loggade in med sms första gången, därefter kunde jag aktivera inloggning med touch-id. Kan se samtliga transaktioner samt sortera på respektive kort, som nämnts tidigare. SAS Mastercard appen bör fungera på samma sätt då SEB verkar ha använt samma bas för alla sina kort-appar.

Jag tror inte, och anser inte heller, att extrakortsinnehavaren per default ska kunna se huvudkortsinnehavarens och övriga extrakortsinnehavaren transaktionshistorik. Låter märkligt att Eurovator har så. SAS MC tror jag inte har så.
 
Mycket bra tips i denna tråd. För att vara säker så ringde jag SAS Mastercard Kundservice och frågade hur det fungerar. Frugan kommer bara se sina köp och inte se saldo/kreditgräns. Jag har även ställt frågan till SAS American Express Kundservice hur det fungerar där - inväntar svar.

Däremot kanske det fungerar som några tipsar om att först logga in en gång och aktivera Touch ID med frugans fingeravtryckt.
 
Mycket bra tips i denna tråd. För att vara säker så ringde jag SAS Mastercard Kundservice och frågade hur det fungerar. Frugan kommer bara se sina köp och inte se saldo/kreditgräns. Jag har även ställt frågan till SAS American Express Kundservice hur det fungerar där - inväntar svar.

Däremot kanske det fungerar som några tipsar om att först logga in en gång och aktivera Touch ID med frugans fingeravtryckt.

Det fungerar likadant i AMEX app.

No offence, men du behöver inte ringa och fråga kundtjänst om du redan fått svar här på forumet hur det funkar (av flera, oberoende av varandra, medlemmar). Problem uppstår nämligen den dagen kundtjänstmedarbetaren ger dig ett felaktigt svar, då är du på ruta 0 igen. Kundtjänst borde ringa oss och fråga :)
 
Toppen