Senaste nytt

SAS Mastercard, dubbla poäng 13-15 december 2019

Köp presentkort på allt möjligt; ICA, Willys, Citygross, Systembolaget, fyll på SL:s reskassa etc etc

Finns det nån gräns på hur många presentkort man kan köpa på t.ex ICA? Tänkte inte på detta, vore ju bra för att öka spend den helgen då vi egentligen inte har så mycket spendera på då.

Finns det nån gräns på hur många presentkort man kan köpa på t.ex ICA? Tänkte inte på detta, vore ju bra för att öka spend den helgen då vi egentligen inte har så mycket spendera på då.
Den enda gränsen är väl egentligen bara din kreditgräns ICA har ett maxbelopp på 2000 kr. Köpte förra året 5 st... Citygross kan du ladda med vad du vill...

Ica säljer dessutom presentkort till följande:

Stadium Sweden AB

H&M

Espresso House

Cervera

Gamestop

Open Fairways

Spotify AB

Svenska Spa Hotell

Polarn O. Pyret

XL-Bygg / Byggtrygg

Nilson Group AB

Apple iTunes

Zalando

Lindex

SF Bio AB

Tidningskungen

Netflix

Akademibokhandeln AB

Google

KICKS

CDON

Elgiganten

Som i nästan alla andra fall om optimering så är svaret "det beror på" när det gäller köp av ICA-presentkort och liknande, framförallt om du även har ett SAS Amex.
Om vi antar att du redan har uppnått dina spendmål för ditt/dina Amex-kort så kan det ju vara vettigt att köpa ICA-kort för den summa som du kommer att spendera under återstoden av året, vilket inte behöver vara en försumbar summa då det är både jul- och nyårsmat som ska köpas. Huruvida det är vettigt att köpa presentkort som kommer att spenderas under nästa år beror litegrann på hur stor din totala spend är och om du behöver spend för Amex-vouchers eller ej. Om du utan problem når upp till alla möjliga vouchers hos Amex så kan det ju vara vettigt att köpa fler Ica-presentkort. Om du istället ligger på gränsen för en voucher med normal spend så är det troligtvis mer värt att lägga dina Ica-inköp på Amex istället för att få några extra poäng nu.

Som i nästan alla andra fall om optimering så är svaret "det beror på" när det gäller köp av ICA-presentkort och liknande, framförallt om du även har ett SAS Amex.
Om vi antar att du redan har uppnått dina spendmål för ditt/dina Amex-kort så kan det ju vara vettigt att köpa ICA-kort för den summa som du kommer att spendera under återstoden av året, vilket inte behöver vara en försumbar summa då det är både jul- och nyårsmat som ska köpas. Huruvida det är vettigt att köpa presentkort som kommer att spenderas under nästa år beror litegrann på hur stor din totala spend är och om du behöver spend för Amex-vouchers eller ej. Om du utan problem når upp till alla möjliga vouchers hos Amex så kan det ju vara vettigt att köpa fler Ica-presentkort. Om du istället ligger på gränsen för en voucher med normal spend så är det troligtvis mer värt att lägga dina Ica-inköp på Amex istället för att få några extra poäng nu.

Håller med, exempelvis har jag ju högsta nivå i Fly Premium nästa år som kan ha inverkan på mitt beslut hur långt jag går med presentkorten. Ville dock bara få reda på förutsättningarna vilket jag tackar Worldtraveller för!

Mailade SEB i appen i fredags och bad att frågan om uteblivna mail skulle eskaleras till ansvarig.
Fortfarande inget svar i appen men nyss kom mailet där man kan anmäla sig

Jag med. Inget svar än. Jag har haft kortet länge och även mina föräldrar och de brukar få Mail att trycka JA på utan problem året och år in. Nån ny löjlig Terms grej de startat med ? Sånt här skall gå smooth utan extra tid o tjafs. Återigen, varför inte ge alla kampanjen och de som inte vill kan stänga av det i appen.......

Samtal igår igen med SAS Eurobonus MC fick prata med en mycket trevlig kille som verkligen var irriterad av att få samtal på samtal om detta att flera ej fått mail. De hade haft flera samtal med SAS Eurobonus att de fick ordna detta omgående. Han förstår våran frustration. Jag kopplades till SAS Eurobonus pratade med en kille som sedan hade kontakt med deras IT de skulle lägga in mig manuellt. Jag skulle få ett mail inom några timmar detta var igår vid 15 tiden, ännu har inget mail dykt upp förutom adventskalender. Satans trött på detta nu.:mad:

Toppen