Senaste nytt

SAS marknadsföring

Jag håller inte alls med OP här... Skall SAS skämmas för 549 SEK från Umeå?? Det känns lite som om allt som är dyrare än Norwegian är skamligt, trots att SAS erbjuder ett mycket mer fullödigt koncept än Norwegian. BRA SAS, säger jag. 549 SEK är ett kanonpris!!

Jag tycker precis som många andra här att priset inte är det viktigaste utan vad man får för pengarna. Sedan väntar jag med spänning på när SAS i sin marknadsföring erbjuder alternativ tillsammans med sina EuroBonus partners, t ex flygresa t/r inklusive hotellrum till olika (weekend)destinationer. Jag lovar, jag är på när det kommer!

Jag åker SAS, men inte för priset i första hand. Tycker SAS inte ska försöka tävla där utan hellre lyfta fram sitt servicekoncept. Att ha en kampanj till ett visst datum med inga speciella priser alls är fel fokus enligt mig.

Det beror ju på vad man jämför med. Flög till Athen för 850kr med Aegean t/r vilket är riktigt billigt för 2x 3h 30m flygningar. Så då känns ju 549kr för en enkelbiljett till Umeå som dyrt. Men rent generellt tycker jag att priset är billigt, om man verkligen vill till Umeå.

Har jag bara handbagage och har behov av uppkopppling på planet kan det bli Norwegian, som är ett "bra" lågprisbolag. Men SAS har sina fördelar; bagaget ingår, inga tillkommande avgifter, lounge, ofta bättre tidtabell m.m; 549:- till Umeå kan inte kallas dyrt. SAS har reducerat sina priser märkbart på senare tid; både in- och utrikes. Det händer inte sällan att de är billigare än Norwegian. Men det verkar som om många resenärer bokar lågprisbolag av bara farten - utan att jämföra. Och framför allt utan att fundera på tillkommande extra kostnader!

Toppen