Senaste nytt

SAS mactchar Finnair & Air Baltic - Diamond till 2028 via challenge

Bästa Finnair! Accepterar ni verkligen att SAS stjäl era kunder på detta sätt, utan att ge igen med samma mynt? Jag har ju en Iberia-status som om några veckor sjunker från Sapphire till Ruby, så jag känner mig i behov av en statusmatchning åt andra hållet för att behålla en vettig status inom Oneworld... :)

Bästa Air Baltic! Accepterar ni verkligen att SAS stjäl era kunder på detta sätt, utan att ge igen med samma mynt? Inte för att jag nu måste åka till Riga med jämna mellanrum i nya jobbet :rolleyes:

Bästa Air Baltic! Accepterar ni verkligen att SAS stjäl era kunder på detta sätt, utan att ge igen med samma mynt? Inte för att jag nu måste åka till Riga med jämna mellanrum i nya jobbet :rolleyes:
Jag vet inte om jag misstolkar något, men syftar du på att Air Baltic inte har någon statusmatch från SAS till dom?

Om det är det som åsyftas så har väl den matchningen varit aktiv nonstop i snart ett decennium.
1773984790352.png

Fast är inte detta med att erbjuda en låg tröskel in rätt så rimligt. Om någon som har status hos annat bolag skall förmås byta resmönster så måste ju erbjudandet vara attraktivt. De kunder man vill fånga upp klassas väl troligen som lönsamma och värda att vårda, klart det kan kännas orättvist när man själv jagar nivåpoäng eller flighter för att återkvala men det kommer ju dessa kunder också behöva. Och visar det sig att de matchar utan att börja flyga med SAS så bidrar dom ju knappast till trängsel i lounger eller gater.

Maila i fredags. Mån em är jag VIP. Gillar speciellt 2st ”gratis” uppgraderingar till business.

IMG_1027.jpeg

• Gilla
Reactions: hco
Toppen