Senaste nytt

Sas måltider Intra-Europa Plus

På a) svarar jag klassisk låda och vagnsortiment. På b) svarar jag intet/nichts/nix! CPH-BER serveras det endast kaffe (även för 'Plus').

Oavsett A eller B, så ordnar det säkerligen strax upp sig vid ankomst till Berlin. En trevlig by ;)
Blir en MR så jag får nog avstå lådan och Spiritus och passera CPH på vägen. Men baristan i CPH är förhoppningsvis närvarande och i kombo med en dansk pölse och Gammeldansk i Goldloungen blir resan ändå fulländad.

Last edited:
Vad gäller i plus nuförtiden när restiden är lite längre (>2h intra europa). Kan man välja fritt från menyn, och ingår även tex hamburgaren? Eller är det helt enkelt inkonsekvent på vanligt manér? Brukar inte tycka lådan är så kul, men vill inte riskera att bli helt utan käk om jag väljer bort den på förhand.

• Gilla
Reactions: Gus
Vad gäller i plus nuförtiden när restiden är lite längre (>2h intra europa). Kan man välja fritt från menyn, och ingår även tex hamburgaren? Eller är det helt enkelt inkonsekvent på vanligt manér? Brukar inte tycka lådan är så kul, men vill inte riskera att bli helt utan käk om jag väljer bort den på förhand.

Det går inte att garantera att det finns något för dig om du väljer bort lådan. Måltiderna från Go brukar erbjudas i mån av tillgång men det beror mycket på personalens dagsform och det är ingen officiellt förmån. På långa flygningar kan den mycket väl ta slut dessutom.

Snacks kan du såklart välja om du vill.

Om du vill ha något specifikt att äta och vill vara säker på att du får det så köp med mat.

Det går inte att garantera att det finns något för dig om du väljer bort lådan. Måltiderna från Go brukar erbjudas i mån av tillgång men det beror mycket på personalens dagsform och det är ingen officiellt förmån. På långa flygningar kan den mycket väl ta slut dessutom.

Snacks kan du såklart välja om du vill.

Om du vill ha något specifikt att äta och vill vara säker på att du får det så köp med mat.
Faktiskt en fördel att sitta i Go - för då har du ett hyggligt stort utbud av rätter som du kan förbeställa. Något som inte är möjligt i plus, märkligt nog.

Toppen