Senaste nytt

SAS lounge, komma in utan status? Funkar detta?

Canadien

Medlem
Känner jag SK IT rätt så hade de tänkt implementera kontroll av status / klass man flyger, men de fick det inte riktigt att funka med gästningar, familjer och det ena med det andra så alla boardingkort accepteras tillsvidare. Kan det vara så illa? Någon som sett någon få reject i de automatiska grindarna på CPH/OSL/ARN utrikes?
 

palmen

Moderator
Känner jag SK IT rätt så hade de tänkt implementera kontroll av status / klass man flyger, men de fick det inte riktigt att funka med gästningar, familjer och det ena med det andra så alla boardingkort accepteras tillsvidare. Kan det vara så illa? Någon som sett någon få reject i de automatiska grindarna på CPH/OSL/ARN utrikes?
Jag blev nekad inträde när jag skulle flyga Lufthansa Business till Frankfurt på award biljett. Brorsan var med i samma bokning och kom in och han har ingen status alls. Brorsan gick före mig så det kanske var så att han ofrivilligt blev gästad av personen som gick in före.
 

Canadien

Medlem
Jag blev nekad inträde när jag skulle flyga Lufthansa Business till Frankfurt på award biljett. Brorsan var med i samma bokning och kom in och han har ingen status alls. Brorsan gick före mig så det kanske var så att han ofrivilligt blev gästad av personen som gick in före.
Guld- eller Businessloungen? Bra att det verkar finnas någon slags kontroll då iallafall :)
 

Canadien

Medlem
På OSL vill jag minnas att jag fick in hela familjen i guldloungen på våra SK Business bonusbiljetter trots att mitt EBD inte var registrerat i bokningen (det blir ju inte det per automatik på bonusbiljetter). Så jag undrar om guldspärrarna verkligen filtrerar bort "vanliga" businessresenärer. Kan ju vara därför loungepersonalen, som skrivs om i annan tråd, ibland ropar till folk "Reser ni i Plus?" för att få dem att inte av misstag gå in i guldloungen.
 

FF#1

Medlem
Känner jag SK IT rätt så hade de tänkt implementera kontroll av status / klass man flyger, men de fick det inte riktigt att funka med gästningar, familjer och det ena med det andra så alla boardingkort accepteras tillsvidare. Kan det vara så illa? Någon som sett någon få reject i de automatiska grindarna på CPH/OSL/ARN utrikes?

Har haft problem några ggr på arlanda, mest på inrikes men även på Gold på T5, lös rött helt enkelt varpå de helt enkelt släppte in mig utan vidare frågor eller koll av status mm.
 

Funcadelic

Medlem
I Köpenhamn finns det instruktioner vid gaten. Ska plåta nästa gång.
Nu slipper du!

Problemet lär väl inte vara tillräckligt stort för att det ska vara värt för SAS att lägga ner hundratusentals kronor på att fixa detta, hoppas jag i alla fall! Fuskare finns alltid.
 

Attachments

  • 20160824_162823.jpg
    20160824_162823.jpg
    40 KB · Visningar: 306

JohanA

Medlem
Jag blev nekad inträde när jag skulle flyga Lufthansa Business till Frankfurt på award biljett. Brorsan var med i samma bokning och kom in och han har ingen status alls. Brorsan gick före mig så det kanske var så att han ofrivilligt blev gästad av personen som gick in före.
Vilken lounge, och var din *G-status inlagd?
 

sweflyer

Medlem
Känner jag SK IT rätt så hade de tänkt implementera kontroll av status / klass man flyger, men de fick det inte riktigt att funka med gästningar, familjer och det ena med det andra så alla boardingkort accepteras tillsvidare. Kan det vara så illa? Någon som sett någon få reject i de automatiska grindarna på CPH/OSL/ARN utrikes?
Jag har sett flera nekas (även vissa som borde ha tillträda egentligen, men kanske inte lagt in status i bokningen), så det är absolut någon form av koll på i vart fall den första gästen.
 
Toppen