Senaste nytt

SAS lounge i Los Angeles?

Staller

Medlem
Hej,

I LAX-loungen får man som guld ta med en gäst gratis och alla över två år räknas som gäst. Man kan dock sedan nyligen boka betalt inträde i mån av plats för $65 per person, se länken. När jag var där i januari kvällsflygning var loungen full och de avvisade gäster som ville betala sig in, men SAS-flighten är tidigare och då brukar det vara lugnare i den loungen.

https://www.staralliance.com/en/lounge-access
 

jsn

Medlem
Lyfter denna tråd då det snart är ett år sedan senaste inlägget...
Vilka lounger finns i dagsläget tillgängliga för mig när jag flyger SAS C från LAX? *A lounge i TBIT? Air Canada i T6? Polaris i T7? Hur prioriterar ni mellan dessa? Är det värt att avsätta extra tid, tex någon timme eller så, för någon av dessa?
 

MrRob

Medlem
Lyfter denna tråd då det snart är ett år sedan senaste inlägget...
Vilka lounger finns i dagsläget tillgängliga för mig när jag flyger SAS C från LAX? *A lounge i TBIT? Air Canada i T6? Polaris i T7? Hur prioriterar ni mellan dessa? Är det värt att avsätta extra tid, tex någon timme eller så, för någon av dessa?

*A i TBIT är helt OK. Inget jag skulle välja en medvetet längre connection time för att besöka men en av de bästa *A-lounger jag personligen besökt.
 

bvs

Medlem
Lyfter denna tråd då det snart är ett år sedan senaste inlägget...
Vilka lounger finns i dagsläget tillgängliga för mig när jag flyger SAS C från LAX? *A lounge i TBIT? Air Canada i T6? Polaris i T7? Hur prioriterar ni mellan dessa? Är det värt att avsätta extra tid, tex någon timme eller så, för någon av dessa?

Vill du käka innan boarding så är det nog värt att lägga lite extra tid på Polaris men då får även räkna med 20min promenad mellan T7 och TBIT. *A duger till allt annars och är det bra väder är det nice att ta någon öl på terassen.
 
  • Gilla
Reactions: jsn

palmen

Moderator
Lyfter denna tråd då det snart är ett år sedan senaste inlägget...
Vilka lounger finns i dagsläget tillgängliga för mig när jag flyger SAS C från LAX? *A lounge i TBIT? Air Canada i T6? Polaris i T7? Hur prioriterar ni mellan dessa? Är det värt att avsätta extra tid, tex någon timme eller så, för någon av dessa?
Polaris är överlägset bäst, vill du äta ordentligt och få lite bättre dryck, gå dit. Sen kan du avsluta sista tiden i Star Alliance loungen på TBIT innan boarding börjar.
 
Jag var där för 1½ vecka sedan och började med en burgare i Polaris, för att sedan gå tillbaka till *A loungen för att sitta på terrassen och ta en öl. Aktuell meny från Polaris ser du i den tråden.
 

Maja

Medlem
Vet att jag läst här någonstans att promenaden mellan TBIT och Terminal 7 tar ca 20-30 min, men kan inte minnas om jag även läst en detaljerad beskrivning hur man ska gå/bära sig åt. Har sökt men hittar inte svaret här. Någon får gärna peka mig i rätt riktning.

Vi har bagage så måste checka in hos SAS först. Är det som på Newark att man tar sig till den andra terminalen och sedan går igenom security på Terminal 7? Någon som gjort denna trip nyligen får gärna ge lite heads up. Tack på förhand!
 
Last edited:

KED

Medlem
Var där i oktober. Då och även tidigare har det gått bra bra att gå mellan terminalerna airside. Vi checkade in bagage med SAS, gick igenom säkerhetskontrollen på TBIT och promenerade sedan bort till polaris på T7. Promenaden tar mellan 15-20 min beroende på hur fort du vill gå.
Ha det så trevligt
 
Toppen