Senaste nytt

SAS lounge i Los Angeles?

Maja

Medlem
Var där i oktober. Då och även tidigare har det gått bra bra att gå mellan terminalerna airside. Vi checkade in bagage med SAS, gick igenom säkerhetskontrollen på TBIT och promenerade sedan bort till polaris på T7. Promenaden tar mellan 15-20 min beroende på hur fort du vill gå.
Ha det så trevligt
Tack, då checkar vi och går igenom security och traskar sedan bort. Har med mig maken och dottern och försöker minimera alla möjliga detours när jag har dem med mig, är det bara jag själv så kan jag krångla lite mera för att ta mig mellan terminaler för en bra lounge etc. Men detta känns smidigt och väl värt promenaden för lite bättre mat innan flyget hem.
 
  • Gilla
Reactions: KED

palmen

Moderator
Vet att jag läst här någonstans att promenaden mellan TBIT och Terminal 7 tar ca 20-30 min, men kan inte minnas om jag även läst en detaljerad beskrivning hur man ska gå/bära sig åt. Har sökt men hittar inte svaret här. Någon får gärna peka mig i rätt riktning.

Vi har bagage så måste checka in hos SAS först. Är det som på Newark att man tar sig till den andra terminalen och sedan går igenom security på Terminal 7? Någon som gjort denna trip nyligen får gärna ge lite heads up. Tack på förhand!
Det är bara följa skyltningen. Efter security kommer ni se skyltar till T4-7, bara att gå efter dessa. Är en rätt bra promenad då du måste gå igenom 4-6 också.
 

Brandten

Medlem
Vet att jag läst här någonstans att promenaden mellan TBIT och Terminal 7 tar ca 20-30 min, men kan inte minnas om jag även läst en detaljerad beskrivning hur man ska gå/bära sig åt. Har sökt men hittar inte svaret här. Någon får gärna peka mig i rätt riktning.

Vi har bagage så måste checka in hos SAS först. Är det som på Newark att man tar sig till den andra terminalen och sedan går igenom security på Terminal 7? Någon som gjort denna trip nyligen får gärna ge lite heads up. Tack på förhand!
Kanske var här? :)

bc5041231f87f3d19297e82d52288009.jpg
 

jsn

Medlem
Kort återkoppling rån mitt besök i måndags:
Jag tog Uber till T7 (United), var ingen kö och inga problem att komma igenom med handbagage på SAS-biljett. I receptionen på Polaris undrade de om jag visste hur jag skulle ta mig till TBIT airside. Jag sa att jag hade hört tals om att det skulle gå och att jag hoppades kunna följa skyltarna. Personalen sa att det är en ordentligt vandring på 20-25 minuter tilll TBIT, annars inga problem.
Polaris en mycket trevlig lounge! Jag käkade i matsalen, tog burgare samt chokladkaka och glassklick till efterrätt - mycket mycket gott! JAg skulle definitivt gå dit igen om jag behöver vandra åt ena hållet, men tveksamt om det är värt en vandring åt båda hållen, då börjar det gå åt väldigt mycket tid som man kunnat lägga på annat.
Vandringen till *A-loungen tog 18 minuter i bestämd (men ej stressad) hastighet, släpandes på rullväska samt ryggsäck.
*A-lounge också mycket trevlig, provade inte maten men väl ölen och bubblet. Mycket trevligt att kunna sitta ute på terrassen!
 

taxvalp

Medlem
Polarisloungen är som sagt en bit bort men det finns en liten genväg som sparar tid. Om man reser med SAS och har väskor att checka in så får man göra det på internationella terminalen TBIT. Incheck öppnar fyra timmar före avgång LAX-CPH. Det går självklart att använda säkerhetskontrollen på TBIT men om man ändå ska till Polaris så är det snabbast att använda den vid T7 i stället. Där finns dessutom Gold Track och det går snabbt. Det går att promenera utomhus till T7 vilket går snabbare än inomhus då man slipper rulltrappor och tunnlar. Om man inte har väskor att checka in behöver man förstås inte gå via TBIT alls.
 

Hkungs

Medlem
För att använda Gold track på T7 ( pga att komma snabbare till polaris) krävs det Star alliance gold för det, eller funkar också resa i Sas business?
 

igelkotten

Medlem
Finns det fast track på LAX ens? Aldrig funnits när jag flugit för guld, men däremot för ett särskilt fast track program som kräver förregistrering. Men var ett tag sen jag flög från LAX nu.
För att använda Gold track på T7 ( pga att komma snabbare till polaris) krävs det Star alliance gold för det, eller funkar också resa i Sas business?
 

taxvalp

Medlem
Finns det fast track på LAX ens? Aldrig funnits när jag flugit för guld, men däremot för ett särskilt fast track program som kräver förregistrering. Men var ett tag sen jag flög från LAX nu.

Det finns fast track i flera terminaler på LAX, jag har däremot inte sett någon på internationella terminalen TBIT vid mina senaste besök.
 

fcx

Medlem
Det finns fast track i flera terminaler på LAX, jag har däremot inte sett någon på internationella terminalen TBIT vid mina senaste besök.
Före corona hade de fast track i TBIT vid vissa tider på dygnet, men inte under "lågtrafik". Efter har jag inte sett, men å andra sidan går SAS under "lågtrafiktiden".
 
Toppen