Senaste nytt

SAS lanserar nya långlinjer - från Skandinavien till Los Angeles och Miami

Jag ser att SAS nu döpt om Stockholm - Los Angelesflighten till SK939/940.
Är det 933:s olycksaliga historia och Sverre Viking som gett SAS kalla fötter?
Troligen också en eftergift för den skrockfulla, amerikanska marknaden.
Vad jag minns fortsatte SAS att använda SK751 under lång tid efter Gottröraolyckan.

edit: Ser förresten att SK751 fortfarande används, men bara för Köpenhamn - Warszawa.

Last edited:
Re priser. Jag som bor i Skåne og flyger från Kastrup måste altså flyge CPH-ARN-LAX. Så at det nå går direktflyg til LAX gäller bare de ca 2 millioner som bor rundt Stockholm. For alle oss andre blir det connecting flight oavsett. So far so good. Så kommer problemet:

Sas tar 29.000 SEK for en billett i C til LAX, men om jag t.ex flyger via Frankfurt som er 30 min längre flight så kan jag flyga Lufthansas F for 29.000 DKK. Visst, några tusen mer, men hvilken annan resupplevelse!!

Så, absolutt kul at SAS vågar satsa igjen, det gläder meg stort, men när det er skarpt läge har jag svårt for å sende pengene til SAS framför Lufthansa...

Re priser. Jag som bor i Skåne og flyger från Kastrup måste altså flyge CPH-ARN-LAX. Så at det nå går direktflyg til LAX gäller bare de ca 2 millioner som bor rundt Stockholm. For alle oss andre blir det connecting flight oavsett. So far so good. Så kommer problemet:

Sas tar 29.000 SEK for en billett i C til LAX, men om jag t.ex flyger via Frankfurt som er 30 min längre flight så kan jag flyga Lufthansas F for 29.000 DKK. Visst, några tusen mer, men hvilken annan resupplevelse!!

Så, absolutt kul at SAS vågar satsa igjen, det gläder meg stort, men när det er skarpt läge har jag svårt for å sende pengene til SAS framför Lufthansa...
Visst, det är "några" tusen skillnad men ta en 4-5 resor per år så blir det lätt en ganska fin summa som vilken organisation eller privatperson som helst kan göra annat med.
Du kan likväl flyga MMX-ARN-LAX eller CPH-SFO-LAX, eller CPH-ORD-LAX... eller... så visst ska vi egentligen bara vara glada för att möjligheterna ökar.

Börja nu inte klaga som Stockholmarna gör så fort SAS lanserar en longhaul från CPH ;)

Nei absolut inte! Jag er faktisk lite stolt over SAS, og tycker mycket om dom även om dom inte alltid er beste bolaget for mina behov. Ibland vil man bli "pampered" lite ekstra og da er Lufthansa F det beste jag vet.

Nei absolut inte! Jag er faktisk lite stolt over SAS, og tycker mycket om dom även om dom inte alltid er beste bolaget for mina behov. Ibland vil man bli "pampered" lite ekstra og da er Lufthansa F det beste jag vet.
Därav är du också beredd på att betala några tusen till för att få den treatment.
Är helt enig med detta och ditt förra inlägg.

Toppen