Kan tänka mig att det fins en del som köper lounge access på längre flygningar eller vid långa connections. Men det är ju sant att skillnaden på GO o PLUS klassen blir mer o mer likgiltigt. När man nu för en 300DKK kan köpa lounge access o mat på flyget så är det väl bara fast track som skiljer.
Flexibilitet kan du ju "köpa" på Go också för 50€ och extra bagage med om det skulle behövas (vilket inte är så vanligt för dem som flyger Go utan EBS/EBG/EBP kort).
T.ex i December en vecka till Paris kostar Go 1100 DKK och Plus upp emot 3300 DKK. Skulle man köpa till lounge, mat o extra bagage till sin Go biljett skulle man ändå landa på mindre en 2000DKK.
Men klart, har man pengar och behöver mycket bagage samt flexibilitet så kanske det fortfarande lönar sig att köpa Plus då man får sitta längst fram, mer EB points samt (oftast) färre folk på Plus så mer plats. Men tycker det är väldigt svårt att se vad SAS vill med den klassen..?
Nu försvinner ju special säten på lång distans också med de nya flygen och det blir samma som på Eko men bara 5 inches mer ben plats.