Senaste nytt

SAS lanserar gratis Kaffe & Te oavsett klass

Säg du istället åt dina norska kompisar att innan de åker till Pula i Kroatien ska de ta en tur till Condom i Frankrike :cool:

Som norsk medborgare och med en nyinflyttat bror till Sverige, har vi många roliga stunder med norska och svenska hur vi missuppfattar varandra. Jag tänker ofta på den nyinflyttade studenten som trodde att när han letade efter en lägenhet där det stod "2:a" så fick han en lägenhet med toa :cool:

Det påminner mig lite om när jag satt i en ledningsgrupp på ett stort amerikansk bolag med ett gäng britter och amerikanare, så blev ofta språk nyanserna diskussioner som varade i 15min: "Two great nations divided by a common language!".

Kanske dags att ta en bilresa med Hertz vid Medelhavet. En resa med SAS där man nu får kaffe gratis, sen hyra en bil och åka till P och C

I morse på ARN-CPH nämnde de att kaffet ingick i Economy. Men kan inte påstå att purser gjorde någon stor grej av det.
Och det kanske det inte är heller :rolleyes:
Dock smart av SAS - tror de kommer sälja mer mackor etc när de får en naturlig kontakt med varje passagerare när de går runt med serveringsvagnen i Economy.

Idag på morgonflighten ARN-CPH informerades man om detta och blev erbjuden rätt kort efter att econ extra fått sin "box".

Ikväll hem samma sträcka blev man erbjuden 10/15 minuter innan seat-belt skylten tändes, vilket kändes lite jäktat. Men ändå uppskattat!

Detta går dock inte friktionsfritt: på min första flygning idag stod vattenflaskan redan på vagnen så det var inte något prpblem att få sig ett glas. På den andra flygningen stod inget vatten på vagnen. En stöddig dansk flygvärd påpekade att det bara serverades kaffe och te gratis enligt de instruktioner han fått. Han gav sig dock efter lite käbbel, men likaväl, kan de inte ha en kristallklar policy på en sådan enkel sak. Är det någon annan som har testat detta (triviala) problem?

Detta går dock inte friktionsfritt: på min första flygning idag stod vattenflaskan redan på vagnen så det var inte något prpblem att få sig ett glas. På den andra flygningen stod inget vatten på vagnen. En stöddig dansk flygvärd påpekade att det bara serverades kaffe och te gratis enligt de instruktioner han fått. Han gav sig dock efter lite käbbel, men likaväl, kan de inte ha en kristallklar policy på en sådan enkel sak. Är det någon annan som har testat detta (triviala) problem?

Du bör väl i alla fall få en mugg, men du kanske måste fylla den på toaletten

Oj har dom fattat grejen nu månne? En liten gest som gör många kunder glada. En dag kanske EB blir konkurrenskraftigt också.

Min tanke; om nu SK börjar med mat i ekonomi på t.ex linjen ARN - CDG, så kanske de möjligen kan konkurrera med AF (matbricka med liten flaska vin) inom en inte alltför avlägsen framtid..?.. liten undran bara...

Bra att en förbättring för en gångs skull faktiskt är en (om än liten) förbättring. Sist SAS talade om förbättringar började folk hamna längst bak på planet utan vatten.

Toppen