Nej, det stämmer inte, snarare verkar man de fall jag kollat få knappt 9 öre per poäng, eller 9000 kr per 100 000 poäng om man använder det måttet, vilket bara är aningen under den klassiska värderingen om 10 öre/poäng. Eller är det skillnad beroende på medlemsnivå? (Det verkar dock inte variera med bokningsklass/kabinklass till skillnad mot hur "köp ordinarie biljetter med bonuspoäng" har funkat, där man fått lite mer för poängen i Plus och Business, förutom variationen beroende på status.)100 000 poäng verkar vara värt 6600kr.
Såhär ser det ut för mig på 50 000 poäng.Nej, det stämmer inte, snarare verkar man de fall jag kollat få knappt 9 öre per poäng, eller 9000 kr per 100 000 poäng om man använder det måttet, vilket bara är aningen under den klassiska värderingen om 10 öre/poäng. Eller är det skillnad beroende på medlemsnivå? (Det verkar dock inte variera med bokningsklass/kabinklass till skillnad mot hur "köp ordinarie biljetter med bonuspoäng" har funkat, där man fått lite mer för poängen i Plus och Business, förutom variationen beroende på status.)
Skogis exempel ovan ger 8,93 öre per poäng.
Jag knappade in en t.o.r. ARN-EWR i Plus Smart godtyckliga datum till våren och fick också 8,93 öre per poäng. Jag är EBD.
Visa bifogad bild 135033
Jag kollade därefter samma resa i Business Pro, och fick även då 8,93 öre per poäng.
Borde som nämnts vara rätt lockande för de vars poäng är på väg att gå ut. Jag är benägen att säga som kamrat Dyatlov i HBO-serien Tjernobyl: "not great, not terrible".![]()
Vilken sträcka och datum - samma som jag? (Valde några datum ARN-EWR i april 2023 - minns inte exakt vilka.) Annars skulle jag gärna kolla om jag som EBD får mer för mina poäng på samma flygning som du kollat som EBS.Såhär ser det ut för mig på 50 000 poäng.
Visa bifogad bild 135036
Jag är EBS, kanske guld får mer? Lite konstigt är det allt.
Baserat på ovanstående verkar det som om varje krona kostar 16 poäng. Sen får man rabatt enligt bifogad bild.
50040/3292=15,20 (16x0,95=15,20) Silver
102414/9144=11.20 (16x0,7=11,20) Diamond
Det närmaste är väl pointsharing konto. Inte riktigt vad du efterfrågar men det är det närmaste då du inte kan ta poäng från två platser. Alternativet är att ha två separata bokningar men då skär det sig med 2-4-1.Vet någon här om det går att boka 2 personer med uttag från separata Eurobonus-konton med denna funktion? Vi vill alltså ha en gemensam bokning men betala poängen var för sig.
Tack för svaret, men det är inte en bonusresa vi kommer köpa utan en vanlig biljett som betalas med poäng.Det närmaste är väl pointsharing konto. Inte riktigt vad du efterfrågar men det är det närmaste då du inte kan ta poäng från två platser. Alternativet är att ha två separata bokningar men då skär det sig med 2-4-1.
Doh! läste hastigt! Slutklämmen är dock densamma, finns ingen funktionalitet som stödjer det hela. Pröva att ringa in.Tack för svaret, men det är inte en bonusresa vi kommer köpa utan en vanlig biljett som betalas med poäng.