Senaste nytt

SAS lanserar Eurobonus Points + Cash

Skogi

Medlem
Verkar som om att det från och med idag är möjligt att delbetala resor hos SAS med Eurobonuspoäng, det är ingenting som jag själv febrilt kommer att nyttja, men det är ju toppen för dem som sitter på poängslattar eller en 3000-4000 poäng som går ut vid nästa brytpunkt. Trist nog gäller det inte på ungdomsbiljetter, men det hade varit för bra för att va sant då det b.la hade inneburit en T/R till Nordamerika för strax över 30K poäng.

Gör så här:
Logga in på SAS.se
Gör tillval och välj flygningar
Vid betalning välj ”Använd Eurobonus Points + Cash”
Justera poängadelen med reglaget.

04F1998B-E10B-4E03-A257-07C0F6CC50B8.png
 

Jannes

Medlem
Är väl ett helt rimligt försök att tömma EB-kontona och kanske samtidigt få mer folk ombord och nyttjandegraden upp.
Inte direkt superbra värde enligt @Davvelavve s kalkyl, men bättre än ingenting.
 

eddo

Medlem
Jag var helt säker på att detta alltid funnits, är det verkligen nytt? Med det dåliga värdet lär jag aldrig utnyttja det. Men som andra varit inne på, bättre än inget för de som sitter på små poängslattar på väg att gå ut.
 
Det här har absolut funnits förut, jag använde det för kanske 15 år sedan (innan jag började läsa BC och förstått värdet om man nyttjar dem rätt). Men det kanske har varit borta från "nya" hemsidan några år, som @Karlssonskan skriver.
 
Toppen