Senaste nytt

SAS lanserar 21 nya rutter

mry

Medlem
LHR hade väl kunnat fungera som både och, men i fallet LLA-LHR har jag för mig att de la flighterna både dit och tillbaka enbart på lördag så det passade varken turister eller affärsresenär.

Det var såhär under slutet av 2010.

Luleå-London Heathrow
Flygnummer Avgång Ankomst Dagar Flygplanstyp
SK517 11.20 13.35 Lördagar Boeing 737-600

London Heathrow-Luleå
Flygnummer Avgång Ankomst Dagar Flygplanstyp
SK518 15.35 19.50 Lördagar Boeing 737-600
 
New routes from Stockholm.
  • Stockholm-Barcelona. First flight March 25.
  • Stockholm-Dubrovnik. First flight March 25.
  • Stockholm-Alicante. First flight June 26.
Va kul på grund av väntat att det skulle bli en direkt ARN/BCN och ARN/ALC med SK istället att flyga via CPH/OSL.
Dubrovnik var en trevlig överraskning - garanterat kommer jag boka en vecka nästa sommar dit. :) Fått en del positiv feedback från vänner som varit där.
 

Mikael

Medlem
Jag är också glad att Malaga är tillbaka. De flög dit från ARN för några år sedan men den sträckan måste ha lagts ner.
 

twiggs

Medlem
Grejen är förstås att merparten av alla dessa nya linjer kommer att flygas med en till två avgångar i veckan. Och under den allra högsta peaken av resande till sådana orter; tror föga på att det för mer än någon enstaka kommer att flygas året runt och inte att förglömma — flera av linjerna kommer sedan att läggas ner efter en säsong.

Mönstret är inte direkt okänt för oss vid det här laget...
 

Jacob

Medlem
Med tanke på att man vill satsa extra på privatresandet finns väl en logik med att erbjuda linjer under sommaren till typiska semesterdestinationer som Nice, Barcelona, Malaga och Kroatien.

Många av dessa är förstås säsongslinjer med 1-2 avgångar/vecka och jag tror det finns en och annan linje som är nygammal snarare än helt ny. Men visst är det väl alltid positivt med fler direktlinjer. Bergen och Stavanger har nog aldrig haft så många direktlinjer som denna sommar.

Det hade dock varit kul med någon fler "affärslinje" eller långlinje från Stockholm, likaså någon ny linje från Göteborg, men vi får i alla fall vara glada för en ny morgonavgång till Frankfurt, den var efterlängtad!

Dubrovnik var en trevlig överraskning - garanterat kommer jag boka en vecka nästa sommar dit. :) Fått en del positiv feedback från vänner som varit där.
Dubrovnik är en mycket trevlig och mysig stad och hela kusten och skärgården mellan Split och Dubrovnik är otroligt vacker.
 

MarcusC

Medlem
Miånga av de nya linjerna flygs väl av Norwegian, SAS vill väl försöka vinna tillbaka lite resenärer inom semester segmentet? Vilket är positivt tycker jag. Även jag dock besviken över avsaknaden av nya linjer från GOT. SAS hade nog kunnat fylla luckan nu när City(skyways) lägger nerGOT BCN/PMI/AGP/NCE. Norwegian kommer säkert öka från GOT. Här hade SAS haft chansen , men istället lämnar man detta till Ryan och Norwegian. GOT-NCE hade i mitt tycke passat SAS
 

Gnopps

Medlem
Har visst tillkommit ytterligare en rutt idag; Köpenhamn-Tel Aviv från 4 juni.
Skönt med avgång från Tel Aviv som inte är allt för tidigt på morgonen, men anslutningar fungerar inte i Köpenhamn. Komfortmästtigt kanske det är skönare att flyga en Airbus 330 från Zürich än Airbus 319 från Köpenhamn (det faktum att det är direktflyg borträknat).
 
Toppen