Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Hachans

Medlem
Det verkar finnas specialregler när marketing carrier är SkyTeam men operativ carrier är inte, t.ex hos Flying blue.

Där får man poäng även om operating carrier är inte med i SkyTeam, men bara om marketing carrier är Air France eller KLM, men inte annars.

Så de hann överkomplicera saker till en helt ny nivå. :mad:

För att göra det väldigt enkelt: Är det AF eller KL flygnummer får du poäng oavsett vad som står på stjärten. Sen får du självklart också poäng för övriga Skyteam.

Tidigare fick du även poäng på vissa partners som flög tex i franska Polynesien som inte är med i Skyteam. Det får du inte längre såvida de flyger med AF-nummer.
 

Hachans

Medlem
Jag noterade när jag gick förbi idag att sas hanterar deltas incheckning på Arlanda nu. Så var det väl inte tidigare? Ytterligare ett steg på vägen...

Noterade också det. Tror de bytte vid tidtabellskiftet. De hade egen incheckning innan men jag vet i ärlighetens namn inte vilket handling bolag som skötte dem då. Kan ju varit SAS Ground handling redan då.
 

Matore

Medlem
Japp, de släpper La Premiere awards bara till sina egna medlemmar som har FlyingBlue Platinum status (eller högre), inga partners. Och likt andra FlyingBlue awards så har även dessa La Premiere-biljetter dynamisk prissättning = man kommer behöva en ganska stor pott FlyingBlue miles.
Trist då är det inte mycket bra First att välja på inom Sky Team :(
 

plover

Medlem
Vad är forumets best guess på värdet av LTG framöver ? Fast track, lounger mm är ju fina grejor att ha även om bonusprogrammet försämras.
 

NotRyan

Medlem
Vad är forumets best guess på värdet av LTG framöver ? Fast track, lounger mm är ju fina grejor att ha även om bonusprogrammet försämras.
Eurobonus Guld, lär ju likt Flying Blue Gold mappas mot Skyteam Elite+ så ja, full Skypriority, lounger vid internationella resor (och säkert på SAS inrikes också)
 

guwonder

Medlem
Vad är forumets best guess på värdet av LTG framöver ? Fast track, lounger mm är ju fina grejor att ha även om bonusprogrammet försämras.
Om Air France-KLM köper majoriteten eller hela SAS, så blir LTG vad Air France-KLM önskar. Om AF-KL är som British Airways med BMI kommer det inte att vara trevligt.

Jag hoppas att AF-KL kommer att värdera SAS LTG mer än vad BA gjorde med BMI LTG.
 
Toppen