Senaste nytt

SAS lägger ner Kalmar-Stockholm

För mig som bor i Oslo och har använt OSL-ARN-KLR som en mindre pendlarrutt genom åren är det här en hemsk dag.

Jag ser att Ronny Lindberg, vd på Kalmar Öland Airport hintar om att man ser åt Kastrup nu. Vem det nu skulle vara att utföra dom flygningarna..

Tidigare har Barometern berättat att BRA utökade sin tidtabell med fler avgångar till Bromma.
– Det löser resenärerna till Stockholm, men vi jobbar också febrilt med att hitta fler lösningar exempelvis till Frankfurt och
Köpenhamn, berättar Ronny Lindberg.
 
  • Gilla
Reactions: hco

intuition

Medlem
Bra ökar avgångarna enligt mail idag:
Skärmavbild 2023-09-08 kl. 09.41.19.png
 
Nu har det kommit lite mer info. Air Dolomiti får inga nya landningstider på FRA, så linjen gör vinteruppehåll november och drar igång igen 1 april.

När det gäller Köpenhamn så ska det ha kommit in en förfrågan från ett bolag som Kalmar Öland Airport nu förhandlar med. Eftersom det har varit ett krav att bolaget ska ha ett sammarbete med SAS så är min gissning att vi kommer se DAT i Kalmar.

Arlanda är inget man fokuserar på just nu då inget bolag har den kapaciteten för marknaden i Kalmar.
För mig som bor i Oslo och har använt OSL-ARN-KLR som en mindre pendlarrutt genom åren är det här en hemsk dag.

Jag ser att Ronny Lindberg, vd på Kalmar Öland Airport hintar om att man ser åt Kastrup nu. Vem det nu skulle vara att utföra dom flygningarna..

Tidigare har Barometern berättat att BRA utökade sin tidtabell med fler avgångar till Bromma.
– Det löser resenärerna till Stockholm, men vi jobbar också febrilt med att hitta fler lösningar exempelvis till Frankfurt och
Köpenhamn, berättar Ronny Lindberg.
 
Toppen